Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,64 (16%)
Cena ar atlaidi*:
3,35
Pirkt
Identifikators:970366
Vērtējums:
Publicēts: 19.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1892. gadā teātris finansiālu grūtību dēļ savu darbību spiests pārtraukt, tā pieredzi Parīzē turpina, paceļot to augstākā mākslinieciskā līmenī, Jaunrades teātris, kuru nodibina 1893. gadā Oreljēns Marī Linjē- Po. Ar Jaunrades teātri aizsākas trešais posms. Linjē- Po ir bijis aktieris, režisors, dzejnieks, gleznotājs, scenogrāfs, memuāru autors, teātra impresārijs.
Jaunrades teātris ir profesionāls teātris, te strādā pieredzējuši un talantīgi aktieri, kuru vidū ir tādas izcilas personības kā Berta Badī, Suzanna Deprē, Eduārs de Makss. Īpaša nozīme teātrī bija H. Ibsenam. Pavisam tika iestudētas deviņas Ibsena lugas, uzsverot tajās vientulības, ciešanu, metafiziskos motīvus.
Skatuviskā kompozīcija tika izprasta kā atdzīvojusies glezna. Aktuālas bija mēmās ainas, kurās aktieri uz brīdi sastinga ieklausoties Visuma mūzikā. Fons, uz kuru veidot kompozīciju, un pati kompozīcija plaknē, kura iemantoja apzīmējumu bareljefs, paralēli rampai.
Scenogrāfija atteicās no jebkādas pretenzijas radīt reālistisku vidi. Darbība varēja notikt uz apgleznota panno fona arī absolūti neitrālā vidē, ko veidoja vienkrāsainas kulises un prospekts. Lielu nozīmi iegūst gaismas. Katrai emocionālai noskaņai raksturīga sava skaņa un krāsa, ko skatuvē rada ar krāsainu gaismas filtru maiņu.
Kostīmos dominē stilizācijas princips. Iecienīts un plaši izplatīts kostīms kā vīriešiem, tā sievietēm bija antīko togu stilizēts variants pelēkā, baltā, gaišzilā krāsā.
Mūzika bija ļoti nozīmīga daļa izrādēs. Faktiski visas skatuviskās norises notiek uz muzikālā fona.
Nozīmīgāks par teksta jēdzienisko saturu kļūst aktiera balss tonis un balss skaņas augstums. Notiek eksperimenti ar dzejas pantmēra un ritma uzsvērtu akcentēšanu runas laikā. Runas stils monotons, vienmuļš. Aktieris it kā iegrimis somnambuliskā stāvoklī. Aktieru kustības tiek stilizētas pēc lugā attēlotā laikmetā populāru gleznu paraugiem, izmantojot pantomīmas elementus
19. gs. beigās naturālistiskais un simboliskais teātris kalpoja režijas teātra straujam uzplaukumam 20. gs.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −12,09 €
Materiālu komplekts Nr. 1317352
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Režisors pirmsrežijas laikmetā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/970366

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties