Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:337261
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Viena no reklāmas definīcijām skan šādi: Reklāma ir komunikācijas izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegto informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību.

Uzsāku savas pārdomas par reklāmas komunikatīvo funkciju ar šo definīciju viena iemesla dēļ – tā pilnībā sakrīt ar manu priekšstatu par reklāmu. Manā izpratnē reklāmas būtība ir sekojoša - reklāma ir komunikācijas forma, komunikācijas līdzeklis, kura nes komunikācijas ziņu. Pastāv neskaitāmi komunikācijas uzdevumi, kuri nosaka visdažādākās komunikācijas formas un veidus – reklāma ir viena no šīm daudzajām formām, kuru daudzveidību nosaka komunikācijas daudzveidība.

Reklāmu var apskatīt no visdažādākajiem aspektiem – pielietojuma veids, pielietojuma vide, pielietojuma forma, izpildījuma forma utt. Man grūti apskatīt reklāmas komunikatīvo funkciju kā vienu no daudzām līdzās pastāvošām funkcijām, jo kā jau minēju saredzu komunikāciju kā reklāmas pastāvēšanas iemeslu.

Mārketinga teorijā ir ierasts skatīt reklāmu visai šauri: tā tiek skatīta kā viena no mārketinga komunikāciju formām, paralēli PR, tiešajai pārdošanai, pārdošanas veicināšanas akcijām un citām komunikācijas izpausmēm, kuras kopumā ierasts apzīmēt ar terminu “Marketing Mix”.

Reklāma kā komunikācijas ziņas nesējs, protams, pastāv arī ārpus mārketinga komunikāciju jomas, kuru tradicionāli ierasts saistīt ar komerciālu darbību. Sociālā reklāma, kā komunikācijas forma ir novērojama ne tikai attīstītajā pasaulē tirgus ekonomikas vidē, bet arī plānveida ekonomikas apstākļos (dažādi propagandas materiāli PSRS laikos utt.)

Reklāma var pildīt savas komunikācijas ziņas nodošanas (komunikatīvās) funkcijas visdažādākajās vidēs un ar visdažādākajiem mērķiem, tādēļ varam runāt par korporatīvo, sociālo, politisko u.c. reklāmu. Reklāmu var iedalīt atkarībā no izmantotā komunikācijas kanāla – mediji, tiešā komunikācija, vide utt. Reklāma bez šaubām ir viena no ekonomiskās aktivitātes formām, tādēļ protams varam runāt par reklāmas ekonomisko lomu. Visbeidzot jāpiemin apstāklis, ka reklāma ir arī kultūras vides sastāvdaļa; reklāmas izpausmes formas nosaka visdažādākie kultūras aspekti, savukārt arī reklāma kā kultūras forma atstāj iespaidu uz kultūras vidi, veidojot mijiedarbes loku.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties