Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,49
Ietaupījums:
0,72 (16%)
Cena ar atlaidi*:
3,77
Pirkt
Identifikators:326859
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Kā jau zināms, uzņēmējdarbības faktors ir spēja koordinēt un komentēt ražošanas faktorus, lai nodrošinātu labumu un pakalpojumu ražošanu. Savukārt uzņēmējs uzņemas par to saimnieciskās darbības risku, saņemot par to atalgojumu – peļņu. Darba autore uzskata, ka uzņēmējspēju cena veidojas, balstoties uz dažādiem faktoriem. Ja loģiski padomā, tad parasti augstāk tiek vērtētas to uzņēmēju darbaspējas, kuri ir ieguvuši augstāku izglītību, jo viņi ir daudz izglītotāki savā attiecīgajā darba sfērā. Piemēram, cilvēks, kurš ir ieguvis doktora grādu vadībzinībās, saņems daudz lielāku atalgojumu nekā students, kurš nesen ir tikai sācis bakalaura studijas. Tas ir tādēļ, ka visa pamatā ir cilvēka zināšanas. Vēl svarīgs faktors ir darba iepriekšējā pieredze, jo, piemēram, ja cilvēkam ir liela darba pieredze, tad viņš tiek vērtēts augstāk, jo tas nozīmē, ka viņš jau ir saskāries nevis tikai ar teorētiskajām zināšanām, bet gan arī ar to pielietošanu praksē. Autore uzskata, ka ir grūti noteikt uzņēmējspēju konkrētu cenu, jo reizēm vienam darba devējam vērtīgāks darba tirgū šķiet students, kurš nesen sācis studēt, nekā cilvēks ar daudziem bakalaura grādiem. Protam, līdz ar to ir svarīgi izvēlēties arī pareizo augstskolu, kur studēt, jo, kā zināms, darba devēju vidū tām ir liela nozīme. Daudz kas ir atkarīgs tieši no paša uzņēmēja rakstura īpašībām. Piemēram, uzņēmējs, kurš ir īgns un kurš nemāk pateikt stingru savu „galavārdu”, komunicēt, strādāt komandā, nevar veiksmīgi attīstīt savu biznesu. Kā liecina prakse, ir bijuši arī dažādi izņēmumi darba tirgū, kad nenovērtētas uzņēmējspējas rada brīnumus. Autore uzskata, ka ir ļoti grūti noteikt uzņēmējspēju cenu, taču, viņasprāt, galvenā būtība, kā noteikt šo cenu, ir vērojama tieši realitātē un praksē. Balstoties uz viņas personīgo pieredzi, var apgalvot, ka reizēm cilvēki, kuriem nav nekādas izglītības iegūstamie grādi, sasniedz daudz vairāk. Viņasprāt, tas ir dabas dots talants, jo svarīgi ir tas, vai cilvēka galvā ir tā domāšana, ka viņš gudri spēs tikt galā ar jebkuru situāciju. Šeit noteicošais ir intelekta līmenis. Analizējot šo situāciju, darba autore nonāk pie secinājuma, ka ir vairāki faktori, kas ietekmē uzņēmējspēju cenu, taču, viņasprāt, vislabāk uzņēmējspēju cenu var novērtēt tieši praksē un reālajā dzīvē, jo ne katrs cilvēks, kurš iegūst augstāko izglītību, spēj veiksmīgi domāt un intelektuāli domāt. Pamatā viss ir atkarīgs no cilvēka – vai nu viņam ir ekonomiskā domāšana, vai arī tās nav.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,08 €
Materiālu komplekts Nr. 1312633
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/326859

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties