Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,64 (16%)
Cena ar atlaidi*:
3,35
Pirkt
Identifikators:193666
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

• Katram cilv. atsevišķi ir 1 viedoklis, bet, kad apkārt ir vēl kāds, viedoklis var mainīties.
• Publiskais viedoklis – ir privāto vai individuālo viedokļu kopējā balss, kas sasniegta vienlaikus.
• 4 galv. jautājumi:
1. Kā vārds funkcionē sabiedrībā? Ko dara, kā mainās, kādu iespaidu rada?
2. Kas šo vārdu ir radījis?
3. Kā vārds izplatās? Pa kādiem kanāliem?
4. Kādus viedokļus, redzes punktus pauž?
• Def.: dinamisks process, kas mobilizē pilsoņus un to reakciju uz notiekošo.
• Raksturo:
1. atklātība;
2. solidaritāte.
3. lēmumi.
• Likumsakarības:
1. publ. viedokļa veidoš. notiek caur komunikāciju;
2. publ. v. veidoš. balstās uz sociāliem procesiem;
3. publ. v. veidoš. saistīta ar vairākiem sociāliem līmeņiem ( indivīds, grupa, sabiedrība).

Publiskais viedoklis vēsturē
• Ilgu laiku ar cilv. atsevišķo viedokli neviens nerēķinājās. Parādījās grupu viedoklis.
• Lai gan pūlis/masa sastāv no katra individuālā cilv. viedokļu kopuma, masas viedoklis var atšķirties.
• Cilv. nākas bieži masām pielāgoties. Individuālais viedoklis tiek pielāgots.
• Viduslaiki: cilv. ir „pelēkā masa”. Viedoklis nevar parādīties. Kolektīvs saprāts, domāšana – common sense. Kopā var darboties kā veselums. Dzīve ir reklamēta, „ielikta rāmjos”. „Smieklu kultūra” (parādās jau antīkos laikos) – vienīgā iespēja, kā „nolaist tvaiku” (izsmiet reālo, piem., gada tirgus, cirks utt.).
• Jaunie laiki (18.,19.gs.): cilv. pamazām kļūst par personību. Var rēķināties ar viņu viedokļiem un uzskatiem. Parādās viedokļu polifonija (daudzveidība).
• Galvenie kanāli, kur izplatās: prese, partijas, sab. organizācijas/biedrības/pulciņi, klubi, saloni, frizētavas, bāri/krogi, tirgus utt.
• Ir 2 pieejas, kas mainās: 1. ekonomiskais faktors, viedokļa brīvība.

Publiskā viedokļa pieejas

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Publiskā viedokļa teorijas”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/193666

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties