Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,38 (19%)
Cena ar atlaidi*:
1,61
Pirkt
Identifikators:502174
Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Pirktspējas metodi lieto uzņēmumi, kas ražo patēriņa preces, kur nepieciešams izvērtēt teritoriālo ietilpību, bet dēļ lielā patērētāju skaita ir grūti noteikt to vajadzības. Šī metode darbojas sekojoši. Sākumā nepieciešams noteikt valsts tirgus pieprasījumu pēc konkrētiem produktiem, tad veic korelāciju starp visiem faktoriem un iedzīvotāju pirktspēju. Tad nepieciešams noteikt faktoru svērtos koeficientus, kuru kopsumma ir 1. Tad atliek aprēķināt gala rezultātu. Pirktspējas indeksa pamatā atrodas šādi faktori: iedzīvotāju ienākumi; mazumtirdzniecības apgrozījums; iedzīvotāju skaits. Veicot pētījumu pēc šīs metodes nepieciešams ievērot pētāmā reģiona specifiku, jo patērētāju uzvedības atšķiras. Nepieciešams veikt korelācijas aprēķinus pēc faktiskajiem datiem vismaz gada griezumā, tad nepieciešams pārliecināties par koeficientu pieejamību konkrētajos apstākļos .
Tirgus pieprasījumam ir raksturīgs elastīgums, kas saistīts ar cenu, produkta kvalitāti, sadales pielāgošanos pasākumiem un pastiprinātu produktu virzīšanu tirgū. Uzņēmuma mārketinga izmaksas ietekmē tirgus pieprasījumu, un tās jāņem vērā prognozējot pieprasījumu. Mārketinga izmaksu palielināšanās neapšaubāmi palielina pieprasījumu, kas attiecas uz noteiktu robežu, kad tas sasniedz savu potenciālu. Sasniedzot noteiktu robežu mārketinga izmaksu palielināšana vairs nesniedz plānoto rezultātu un rada zaudējumus, jo pieprasījums paliek nemainīgs. Starpība starp minimālo un potenciālo pieprasījumu parāda mārketinga izmaksu jūtīgumu. Plaukstoša tirgus pieprasījuma gadījumā ir svarīgs mārketinga izmaksu līmenis, piemēram, liels atstatums starp minimālo un potenciālo pieprasījumu. Šo situāciju var vērot parasti jauno produktu tirgū. Stabilā tirgū mārketinga izmaksu līmenis vairs neietekmē tik daudz izmaksu jūtīgumu un starpība būs mazāka. Tas raksturīgs pārtikas produktu tirgos .

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pieprasījums”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/502174

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties