Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,99
Ietaupījums:
0,42 (14%)
Cena ar atlaidi*:
2,57
Pirkt
Identifikators:638840
Vērtējums:
Publicēts: 06.06.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Djūijs uzskatīja, ka zinātnes sniegto zināšanu vērtīgākā iezīme ir to praktiskais derīgums. Jebkuru zināšamu vērtību vispirms saistīja ar cilvēku darbību un praksi. Zinātne ir stingri disciplinēta un paškritiska izziņas forma ar loģisku struktūru, ko veiksmīgi var piemērot arī citās izziņas formās. Cilvēks konstruē dažādas idejas, jēdzienus, likumus, teorijas, kas kalpo viņam par instrumentu, lai orientētos konkrētos apstākļos, gūstot sev izdevīgu, derīgu rezultātu. Visvairāk par interesējošo objektu mēs uzzinām lietu un parādību savstarpējā mijiedarbībā-uzskatīja Djūijs. Djūijs ierosināja reformēt skolu sistēmu, izmainot mācību priekšmetus un metodes. Metodē būtiskākais nav vis viens vai otrs paņēmiens, bet „maksimālā balstīšanās uz intelektu”, prātu un vispirms, rēķināšanās ar veselā saprāta balsi, sastopoties ar kādu agrāk nebujušu problēmu situāciju. Savu pedagoģisko teoriju viņš praktiski realizējapie čikāgas universitātes izveidotajā eksperimentālajā skolā 1896.-1904.gadā. Djūijs aizstāvēja uzskatu, ka bērnu izglītības pamatā vajadzētu būt problēmu risināšanas pieejai, jeb, kā viņš pats to sauca – „Mācīties darot” princips. Šāda pieeja apvieno praktisko darbību un teoriju un rosina bērnus būt radošiem gan darbojoties, gan apgūstot teoriju, vienlaikus attīstot vispārējās prasmes, kas būtu derīgas visās viņu turpmākas dzīves jomās. Katra klase ir maza demokrātiska sabiedrība, skola-valsts valstī ar visām valstī esošajām institūcijām. Bērnā ir „izgudrotāja” instinkti, tie neattīstās, ja bērnam nav izdevības darboties. Roku darbs skolā ir audzināšanas avots. Bērnam ir jādarbojas, skolas uzdevums – to pareizi vadīt. Pie skolām jābūt darbnīcām, labaratorijām. Tur skolēni strādā, līdztekus apgūstot vajadzīgās zināšanas. Skolotājs ir konsultants, vērtētājs. Atstāstīt grāmatā uzrakstīto nav vajadzības, ir nepieciešama brīvā saruna ar skolēnu. Tas rosina domu, attīsta valodu. Bērnu attīstībai jābūt dabiskai, pilnai prieka, pozitīvu pārdzīvojumu. Skolotājs kā vadītājs un biedrs, kā arī bērna interešu prioritāte. Sabiedrībai, kas ir ieinteresēta progresīvajā attīstībā, būtu nepieciešams orientēt un virzīt skolu ieaudzināt savos izglītojamajos iniciatīvu un aktīvu attieksmi pret dzīvi. Tikai caur izglītību cilvēks kļūst spējīgs realizēt savas sociālās iniciatīvas.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,67 €
Materiālu komplekts Nr. 1230033
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pedagoģijas teorijas: kognitīvā, empīrisms un pragmatisms”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/638840

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties