Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,11 (11%)
Cena ar atlaidi*:
0,88
Pirkt
Identifikators:393835
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Patērētājs ir fizikas persona vai mājsaimniecība, kas ir nopircis, pērk vai vēl pirks tirgū preces un pakalpojums savam patēriņam. Patērētāji veido pieprasījumu vienotajā tirgus sistēmā. Savukārt patēriņš ir iegādāto lietu, mantu, priekšmetu vai pakalpojumu pielietošana un izmantošana, lai apmierinātu savas vajadzības. Lietas, kuras tiek patērētas iedala ilglietojamās un īslaicīgi lietojamajās precēs un pakalpojumos. 1
Tirgus līdzsvaru regulē pieprasījuma un piedāvājuma. Tirgus līdzsvars veidojas tirgus pieprasījuma un piedāvājuma līkņu krustpunktā.2 Ražotāju un patērētāju intereses tirgū ir pilnīgi pretējas – ražotāji vēlās pārdot savu preci vai pakalpojumu par iespējami augstāku cenu, savukārt pircēji vēlas iegādāties preces un pakalpojumus par iespējami zemāku cenu. Šīs atšķirīgās intereses tirgū „atrod līdzsvaru”, kad gan patērētājam cena šķiet pieņemama un arī ražotājs ir gatavs šo preci par tādu summu pārdot. Šo līdzsvaru dēvē arī par tirgus cenu. 3 Ja piedāvātā cena ir augstāka par tirgus līdzsvara cenu, rodas preču pārpalikums. Ja piedāvātā cena ir zemāka par līdzsvara cenu, tad rodas iztrūkums, jo lielāks skaits patērētāju nekā ir saražotās preces vēlās iegādāties šo produktu. Brīvā tirgus ekonomikā līdzsvara cenu regulē brīva konkurence, pārdevēju ieinteresētība un attiecības ar pircēju. 4

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,81 €
Materiālu komplekts Nr. 1122750
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Patērētāju rīcība tirgū un galējais derīgums”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/393835

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties