Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
6,49
Ietaupījums:
0,84 (13%)
Cena ar atlaidi*:
5,65
Pirkt
Identifikators:535992
Vērtējums:
Publicēts: 09.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Kvalitatīvās pētniecības metodes tiek lietotas, lai definētu problēmu vai rastu jaunus risinājumus. Risinājumu radīšanā kvalitatīvie pētījumi tiek izmantoti, lai izvirzītu hipotēzes un identificētu mainīgos lielumus, kas jāiekļauj pētījumā. Kvalitatīvie pētījumi atšķirībā no kvantitatīvajiem, kuros bieži tiek lietota statistiskā analīze un kuri tiecas noteikt daudzumu, sniedz izpratni par problēmas būtību.
Kvalitatīvā izpēte netiek centrēta uz skaitļiem, bet gan uz vārdiem un novērojumiem: stāstiem, vizuālo portretēšanu, izteiksmīgu raksturošanu, interpretāciju un citiem ekspresīviem aprakstiem. Ikviens informācijas avots var tikt neformāli pārbaudīts, lai precizētu, kādas kvalitātes vai raksturojumi ir saistīti ar pētāmo objektu, situāciju vai jautājumu.
Ne vienmēr ir vēlams vai iespējams izmantot pilnībā strukturētas vai formālas metodes , lai iegūtu informāciju no respondentiem. Cilvēki bieži vien nevēlas atbildēt uz jautājumiem, kas saistīti ar viņu privāto dzīvi, mulsina vai negatīvi ietekmē viņu patmīlību vai statusu. Otrkārt, cilvēki arī ne vienmēr var precīzi atbildēt uz jautājumiem, kas skar viņu zemapziņu – vērtības, patiesās emocijas un vēlmes bieži vien tiek maskētas no ārējās pasaules ar dažādiem racionāliem paņēmieniem. Šajos gadījumos nepieciešamo informāciju vislabāk var iegūt ar kvalitatīvajiem pētījumiem, lietojot kādu no kvalitatīvajām pētījumu metodēm.
Ar jēdzieniem „kvalitatīvās metodes” un „kvalitatīvā analīze” tiek apzīmēts ļoti plašs darbību kopums. Realitāte ir tāda, ka dažādi autori šos jēdzienus definē un interpretē dažādi. Jebkurā gadījumā, centrālā kvalitatīvo metožu ideja ir tāda, ka informācija tiek iegūta un interpretēta neskaitliskā formā.
Sociālajās zinātnēs tiek izmantots plašs kvalitatīvo pētniecības metožu klāsts un atšķiras arī viedokļi par to pielietojumu. Taču marketinga pētījumos visplašāk izmantotās metodes ir:
situāciju izpēte
fokusa grupas
kvalitatīvā intervija
projektīvās metodes
tiešsaistes izpēte
SITUĀCIJU (MEKLĒJUMU) IZPĒTE
Situāciju izpēte - Sākotnēja izpēte, kas veikta, lai noskaidrotu un definētu problēmas būtību
Gadījumos, kad pētniekam ir ierobežota pieredze vai zināšanas par pētāmo jautājumu, situācijas izpēte var būt kā viens no pirmajiem sagatavošanās soļiem, kas palīdz izprast vadības problēmas būtību, lai uzsāktu precīzāku un galīgu nākotnes pētījumu.…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Neskaitliskās pētījumu metodes”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/535992

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties