Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,68 (17%)
Cena ar atlaidi*:
3,31
Pirkt
Identifikators:374518
Vērtējums:
Publicēts: 05.06.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Galvenie džeza virzieni, instrumentu sastāvs, muzicēšanas stils, izpildītāji, komponisti
Ņūorleānas džezs (radās Storivillas rajonā) Raksturīgākie mūzikas instrumenti - kornete, klarnete, bazūne, ģitāra, kontrabass – trīs solisti improvizē reizē, katrs spēlē savu variantu, to sauc arī par karsto džezu – forsēts skanējums, izmantoti galējie reģistri.
Čikāga un Ņujorka – Čikāgā izveidoja jaunu klavierstilu – trompetes stilu, pianists spēlēja bez pedāļa ar asu un sausu skaņu. Mūziķi improvizēja pa vienam. Ņujorkā radās Jam session, (tā ir improvizēta džeza mūziķu uzstāšanās) Luiss Armstrongs populārākais džeza mūziķis. Džezu sāka spēlēt arī baltie, viņu grupas sauca par diksilendiem.
Svinga ēra. Mūziķis, kas spēlē svinga manierē, precīzi neatdarina notīs fiksēto ritmisko zīmējumu, bet gan par tikko manāmu sekundes daļu aiztur vai arī pasteidzina nošu rakstā fiksētos ritmiskos akcentus. Benijs Gudmens bija svinga karalis. Svingu izpilda bigbends (big band), kura sastāvā ir 3-4 trompetes, 3-4 tromboni, 3-5 saksofoni un ritma grupa (klavieres, sitaminstrumenti, kontrabass, ģitāra). Bez jau pieminētās trompetes, svinga periodā par svarīgu solo instrumentu uzskata tenor- saksofonu. No orķestriem jāmin: Benija Gudmena, Djūka Elingtona, Kaunta Beizija orķestri.
Bī-bops. radās tikai kā džeza sitaminstrumentu radīto skaņu atdarinājums. Jaunais stils izplatījās galvenokārt nelielos orķestros, kuros priekšplānā izvirzījās solists – improvizators, to pavadīja kombo (neliela instrumentāla grupa), kurā ietilpa trompete, saksofons, klavieres, kontrabass un sitaminstrumenti. Bī-bopa radītāji bija trompetists Dizijs Gilespijs (1917-1993), saksofonists Čārlijs Pārkers (1920-1955), pianists Teloniuss Monks (1920-1982).
Orķestri, kuros šie un citi šā stila mūzikas pārstāvji spēlēja, parasti sastāvēja no pieciem, sešiem cilvēkiem. Bī-bopam raksturīgs agresīvs, augstprātīgs spēles veids, aprautas, nervozas melodijas frāzes, izteikti sinkopēti ritmi. Melodija parādījās pilnīgi negaidītās vietās, radās pauzes tur, kur tās vismazāk gaidīja. Pastāvīgo ritmisko pulsāciju radīja ar viegliem sitieniem pa šķīvi, bet bungas un citi sitaminstrumenti kļuva par līdzekli, ar ko akcentēja īpašus skaņdarba momentus.





Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,11 €
Materiālu komplekts Nr. 1339718
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mūzikas laikmetu īss raksturojums”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/374518

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties