Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,22 (11%)
Cena ar atlaidi*:
1,77
Pirkt
Identifikators:206482
Vērtējums:
Publicēts: 20.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Ar motivāciju ir cieši saistīti tādi jēdzieni kā vajadzības, dziņas, tieksmes. Un to raksturo trīs pazīmes: virziens, pūles, neatlaidība.
Tiek lietota alternatīva klasifikācija:
satura teorija, kas mēģina atbildēt uz jautājumu – Kāpēc cilvēki strādā?
Pazīstamākās satura teorijas ir Maslova, Hercberga un Makklelanda motivācijas teorijas.
procesa teorija, kas meklē atbildes uz jautājumu – Kādi faktori ietekmē cilvēka vēlēšanos vai
nevēlēšanos strādāt?
No procesa teorijām var atzīmēt Vruma ekspektāciju teoriju, Adamsa taisnīguma teoriju, Loka un Letema mērķu izvirzīšanas teoriju un Hekmana un Oldhema darba raksturojuma teoriju.

Maslova teorijas izpētei nolēmu pievērsties virspusēji, jo kopumā nav skaidrs, kā šī teorija var palīdzēt paaugstināt darbinieka motivāciju. Atsevišķos pētījumos ir konstatēts, ka pastāv korelācija starp vajadzību apmierinātības līmeni un apmierinātību ar dzīvi kopumā. Vienlaikus izrādījās, ka konkrētas vajadzības apmierinātības līmenis nenosaka šīs vajadzības subjektīvo svarīgumu. Lai gan tā nevar kalpot par pamatu empīriskiem pētījumiem, tomēr var likt vadītājam padomāt par savu darbinieku vajadzībām.
Manuprāt, jo augstāks ir cilvēka dzīves un izglītības līmenis, jo lielāka ir tā vajadzība pēc pašapliecināšanās. Un otrādi, jo vairāk cilvēkam ir jātērē laiks un enerģija pamatvajadzību apmierināšanai, jo mazāka ir vēlme un iespējas apmierināt vajadzību trijstūra augšējos līmeņus.

F.Hercberga apmierinātības ar darbu divu faktu teorija izdala 2 faktoru grupas:
iekšējos faktorus (panākumi darbā, atzinība par paveikto darbu, atbildība, izaugsmes iespējas, darba saturs), kurus dēvē arī par “motivējošiem” faktoriem, kas atbilst pašcieņas un pašīstenošanās vajadzībām.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Motivācija uzņēmumā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/206482

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties