Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:959212
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Ražojumu nomenklatūras un sortimenta veidošana
Vispārējā veidā ar produkcijas nomenklatūru saprot uzņēmuma izgatavoto ražojuma veidu vai pakalpojumu uzskaite. Sortiments ir detalizēts ražojumu un pakalpojumu uzskaitījums, norādot produkcijas dažādus variantus.
Ražojumu nomenklatūra un sortiments tieši ietekmē pārdošanas apjomu, savukārt iespējas ir atkarīgas no pieprasījuma.
Nomenklatūras veidošanā arī ir nepieciešama sava stratēģija. Šīs stratēģijas galvenais mērķis ir uzņēmuma attīstības un augšanas iespējas izmantošana, veidojot tādu ražojuma kopu, kuriem ir paredzams pieprasījuma pieaugums. Konkurences apstākļos nomenklatūras stratēģiju izmanto, lai nodrošinātu saimniekošanas stabilitāti.
Nomenklatūras stratēģija ir īpatnēja tajā ziņā, ka tā ir tieši atkarīga no pārdošanas stratēģijas. Ja tas ir tā, tad nomenklatūras stratēģijas maza nozīme ir ilgtermiņa plānos, bet svarīga nozīme ir īstermiņa un operatīvos plānos.
Nomenklatūras veidošanu bez ārējā faktora – pieprasījuma, ietekmē arī iekšējie nosacījumi. Kā svarīgs ir ražošanas jauda. Otrs nosacījums ir iespēja vajadzīgā laikā saņemt vajadzīgos materiālus.
Izstrādājot nomenklatūru ir jāņem vērā arī tas, ka katram produkcijas veidam ir raksturīgs savs dzīves cikla veids. Cikla tips ir jāzina tādēļ, lai ievērotu vispārējus nomenklatūras veidošanas principus: 1.raž. nomekl. Jāveido tā, lai nepieļautu uzņēmuma ienākumā samazināšanos; 2.ražojuma nomaiņa vienmēr ir saistīta ar lieliem kapitālieguldījumiem.
Cikla vadīšanas pasākumos ietilps: 1.produkcijas tehniskā modernizācija;2.papildus vai atjaunota reklāmas kampaņa. Veidojot nomenklatūru ir lietderīgi paredzēt sinerģiska efekta izmantošanu.

Ražošanas plāna izstrādāšana
Ražošanas plānu uzdevums ir noteikt kāds konkrētu darba apjoms ir jāveic katra uzņēmuma struktūrvienībai, lai izpildītu uzņēmuma pārdošanas prognozē paredzētos lielumus. Ražošanas plāna izstrādāšanā ir iedalāmi divi aprēķini:1.ir jānosaka uzņēmuma kopējais ražošanas plāns;2.uzņēmuma struktūrvienību ražošanas plānu noteikšana. Lai to izdarītu ir jānoskaidro divi jautājumi:1.vai visos ražošanas posmos ir pietiekamas nepabeigtas ražošanas rezerves un resursu nodrošinājums;2.kādas produkcijas sastāvdaļas izgatavos pats uzņēmums un kādas iepirks no specializētiem uzņēmumiem.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1207201
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties