Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,42 (12%)
Cena ar atlaidi*:
3,07
Pirkt
Identifikators:540443
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Licencēšanas un franšīzes priekšrocības un trūkumi?
Licence ir līgums, lai noteiktu, kas tiek licencēts: patenti, dizainparaugi, autortiesības vai programmatūra. Licencēšana ļauj ātri ieiet izvēlētajā ārzemju tirgū un samazina kapitāla prasības, lai izveidotu ražotnes ārzemēs.
Licencēšanas priekšrocības ir šādas:
• Ja pieder patents un nevēlas vai nevar to ražot, tad izsniedzot licenci citam uzņēmumam, var gūt ieņēmumus.
• Licencēšana ļauj ātri ieiet izvēlētajā ārzemju tirgū;
• Samazina kapitāla prasības, lai izveidotu ražotnes ārzemēs;
• Izsniedzot licenci var gūt tūlītējus ieņēmumus;
Licencēšanas trūkumi ir šādi:
• Risks saistībā ar konfidenciālo informāciju, jo vairāk cilvēku zina, jo lielāks risks;
• Nav tiešas kontroles pār licences īpašniekiem;
• Licencēšana ir saistīta ar konkurenci, piemēram, konkurents varēs izmantot tos pašus ražošanas procesus vai tehnoloģijas.
Franšīze ir izplatīšanas sistēma, kurā daļēji neatkarīga biznesa īpašnieki (franšīzes ņēmēji) maksā nodevu un licences maksu mātes uzņēmumam (franšīzes devējam) apmaiņā pret tiesībām identificēt sevi ar tā tirdzniecības zīmi, tirgot tā produktus vai pakalpojumus un parasti izmantot tā biznesa formātu un sistēmas.
Labs piemērs franšīzei ir McDonalds, jo šī ir viena no veiksmīgākajām franšīzēm, kuras pamatā vienāds iekārtojums, vienāda ēdienu izvēle, pagatavošanas process un apkalpošana. Šādai franšīzei ir jārēķinās ar lielākām izmaksām, nekā pašam veidojot uzņēmumu, taču šajā gadījumā tiek iegūts atpazīstams zīmols, kurš vairs nav jāreklamē, kā arī kārtība, kā izveidot un uzturēt uzņēmumu. Tie ir stingri noteikumi, kas ir jāievēro.
Biznesa veidošana ar franšīzes palīdzību nozīmē mācīties no citu kļūdām un panākumiem, un „no jauna neizgudrot divriteni”. Franšīze ir zināšanu kopums par biznesu, kas ietver metodes, principus un atpazīstamus sasniegumus noteiktā jomā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,81 €
Materiālu komplekts Nr. 1329458
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mārketinga stratēģija iekļūšanai starptautiskajā tirgū. Starptautisko sadales kanālu izvēle”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/540443

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties