Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,40 (16%)
Cena ar atlaidi*:
2,09
Pirkt
Identifikators:901172
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Mācību process ir skolēnu un skolotāja mērķtiecīga mijiedarbība, kuras rezultātā mācāmais izglītojas, audzinās un attīstās, tiek apgūta cilvēces pieredze.
Mācību procesa ārējo struktūru veido:
uztveršana;
izprašana;
apjēgšana;
lietošana.
Kognitīvisti mācību procesā akcentē garīgo informācijas apstrādes procesu. Īpašu nozīmi piešķirot tādiem faktoriem kā individuālie mērķi, tieksmes, motivācija, neatlaidība, indivīda zināšanu un spēju līmenim.
Kognitīvās mācīšanas teorija balstās uz humānistiskās psiholoģijas principiem, kur katrs indivīds tiek uzskatīts par unikālu personību, ar tikai viņam piemītošajām intelektuālajām, emocionālajām, fiziskām īpašībām, kas var izpausties arī mācīšanas stila izvēlē.
Kognitīvā teorija izšķir divus mācīšanās veidus:
1)atklājumu mācīšanos – bērns pats formulē hipotēzes un pats pārbauda saviem spēkiem, nevis vienkārši pieņem skolotāja teikto;
2)ģeneratīvo (radošo) mācīšanos – bērni paši mācīšanās gaitā veido savas izziņas aktivitāti, iemācās vairāk un labāk.
Skolotājs, īstenojot mācību un audzināšanas programmu, pamatojas arī uz kognitīvo teoriju orientētu didaktisko modeli, izmantojot Ž.Piažē, B.Blūma, Ļ.Vigotska atziņas.
Kognitīvo teoriju modelī galvenais ir izpratnes veidošana, izziņas spēju attīstīšana.
Organizējot mācību procesu ir jāievēro Ž.Piažē kognitīvās attīstības stadijas.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mācību process kognitīvo teoriju kontekstā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/901172

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties