Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,26 (13%)
Cena ar atlaidi*:
1,73
Pirkt
Identifikators:172475
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1. Vēsture.
Jautājums par metodi kā vienu noteiktu mācību veidu ir izgājis garu ceļu no laika pirms Kristus līdz mūsu dienām:
• Mācību metodes aizsākumi meklējami antīkajā kultūrā ap 390.g.p.m.ē., kad tapis Platona filozofiskais dialogs “ Menons” Tajā visskaidrāk iezīmējas Sokrata slavenā patiesības meklēšanas metode, kura mūsdienās pazīstama kā jautājumu metode, heiristiskā metode
• nākamais metodes attīstības būtiskais periods ir 17.gs.-
o F.Bēkons nonāk līdz empīrismam par zināšanu pirmavotu uzskatot vērojumu. F.Bērtons savu induktīvo metodi raksturo šādi: ”Metode pasargā mūs no gadījuma, viņa visu paredz , tāpēc nevar kļūdīties. Metode ir tas ceļš, pa kuru arī aklais nenomaldīsies; pēc metodes var strādāt arī mazāk spējīgais ar tādā pašām sekmēm kā visspējīgākais. Metode nolīdzina prātus”.
o R.Dekarts- racionālisma pamatlicējs. “Racionālisms par zināšanu sākumu uzskata dažas vispārīga rakstura teorijas, kurām jābūt tik neapšaubāmām, visaptverošām un skaidrām, lai no tām dedukcijas ceļā varētu droši secināt patiesības ikvienam atsevišķam gadījumam”. F.Bēkona un R.Dekarta filozofija sekmēja jaunu pedagoģisko principu veidošanos: galvenais mācību uzdevums ir iemācīt metodi, bet ne zinātnes.
o J.A.Komenskis –cenšas atklāt vienu vispārnoderīgu metodi- mācību procesa pielīdzināšana dabas procesiem.
• J.H.Pestalocijs- metodes pamatprincips- veidot mācību pēc tiem “likumiem, pēc kuriem organizēts cilvēka gars un viņa attīstība”.
• J.H.Herbarts – uzskata, ka metodei jābūt vienai. Izšķir 4 pakāpes:
o noskaidrošana- uztver māc. pr., tā elementus;
o asociēšana- uztvertie elementi jāapvieno ar iepriekšējām zināšanām;
o sistematizēšana- priekšstati jāsakārto sistēmā;
o metodizēšana- jāmāca iegūtās zināšanas brīvi izmantot.
• T.Cillers- uzskata, ak jāizvirza mācīšanās mērķi.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mācību metodes”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/172475

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties