Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Mācība par jautājumiem. Jautājumu formulēšanas metodiskie pamatprincipi

     

    Konspekts5 Socioloģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,42 (12%)
Cena ar atlaidi*:
3,07
Pirkt
Identifikators:252584
Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Anketa ir loģiskā veidā organizēts jautājumu kopums, ko nosaka pētījuma uzdevumi. Tajā nedrīkst iekļaut jautājumus, kas nav saistīti ar pētījumu programmas metodoloģiskās daļas loģiku. Anketā principiāli ir jautājumu tipi, noteikta to secība un formulējums. Jautājumus iedala pēc satura, formas un funkcijas. Jautājumus pēc satura iedala divās pamatgrupās:1
1.Sociāldemogrāfiskie (pases dati) – dati ar augstu patiesīguma pakāpi. Piemēram, dzimums, vecums, izglītība, ģimenes stāvoklis, profesija, darba stāžs, ienākumi. Uzdodot jautājumu slēgtā variantā ar jau iepriekš sniegtām atbildēm, var iegūt ticamāku informāciju, piemēram, jautājot par vecumu, izmantot grupēšanu noteiktos intervālos, kas atbilstu pētījuma mērķiem. Tā kā cenas dažādos reģionos atšķiras un arī bieži mainās, tad jautājot par reāliem ienākumiem, var iegūt apšaubāmu informāciju, ko būs sarežģīti izmantot salīdzināšanai, tāpēc jāiekļauj atbildes varianti, kas šo informāciju vispārinātu attiecīgajā grupā. Uzdodot jautājumus par statusu, jāievēro, lai tie būtu nepārprotami, piemēram, jautājumā par profesijām jābūt uzrādītam grupējumam, kas apvieno savstarpēji saistītas jomas. Jautājot par vidējo izpeļņu, ieteicams vienoties par mēriem, kuros varēs ietvert mainīgos rādītājus.2
2.Jautājumi par indivīda izturēšanos un izturēšanās rezultātiem, motivāciju. Nedrīkst sajaukt informācijas interpretāciju par reālu uzvedību ar uzvedības novērtēšanu. Piemēram, ja uz jautājumu tiek atbildēts „daudz” vai „maz”, tad vairāk atklājas subjektīvās attieksmes raksturojums, bet ne informācija par reālu uzvedību, piemēram, ja atbilde būtu „ viena stunda” .…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,07 €
Materiālu komplekts Nr. 1312544
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mācība par jautājumiem. Jautājumu formulēšanas metodiskie pamatprincipi”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/252584

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties