Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,11 (11%)
Cena ar atlaidi*:
0,88
Pirkt
Identifikators:228861
Vērtējums:
Publicēts: 13.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

20.-to gadu sākumā Latvijā sāka domāt par aviācijas izmantošanu miera laikā - par starptautiskas gaisa satiksmes līnijas atklāšanu pasta pārvadāšanai (jo ārzemēs uz gaisa satiksmi skatījās pozitīvi). Ar šādas gaisa līnijas palīdzību Latvijas lidotāji varētu iegūt labu lidošanas praksi, jo bez pastāvīgas trenēšanās nevar iztikt neviens lidotājs. Ar lidmašīnām varētu pārvadāt tikai pastu, bet arī tam būtu nozīme tikai tad, ja pārvadājumi būtu sistemātiski. Bez tam būtu vajadzīgs pietiekams daudzums korespondenču, citādi lidojumi neatmaksātos. Ar pasažieru pārvadāšanu 20.-to gadu sākumā būtu pareizi skatoties uz pretējiem viedokļiem, 1921. Gada pavasarī Latvijas valdība noslēdza ar vācu sabiedrību "Danziger Luftrederei" līgumu par gaisa satiksmes līnijas Rīga - Mēmele (Klaipēda) - Karalauči (Kaļiņingrada) atklāšanu jūlija mēnesī1. Visu maršrutu varēja veikt trīs stundās (salīdzinot ar dzelzceļu, kurš šo attālumu veica trīs dienās). Tomēr daudzi lidotāji uz šo sadarbību skatījās skeptiski, un 1921. Gadā kāda organizācija, kurā ietilpa vairāki vecie lidotāji un latviešu rūpniecības pārstāvji, iesniedza valdībai priekšlikumu atļaut tiem ekspluatēt galvenās līnijas, pieprasot vienīgi muitu tarifa atvieglinājumu un degvielas un smērvielas ieviešanai un garantēt ekspluatācijas tiesības uz trim gadiem2. Ministru kabinets 1922. Gada 10. Janvārī šī jautājuma izlemšanu atlika uz nenoteiktu laiku3. Latviešu rūpnieki neizprata valdības politiku, kura gaisa ceļu "būvēšanu" uz Latviju bija uzticējusi "Danziger Luftrederei", jo neviens tīri komerciāls uzņēmums, kas ekspluatē lidmašīnas kā satiksmes līdzekli, nevar pastāvēt, ja tam nav uz vietas savas aviācijas rūpniecības, savas fabrikas lidmašīnu un motora daļu izgatavošanai un remontam. "Danziger Luftrederei" bija vācu militāro uzņēmumu sabiedrība, kas uzpirkusi dažādas no kara lidmašīnām pārbūvētas satiksmes lidmašīnas (galvenokārt "F Jokerus"). Šai sabiedrībai neesot bijusi sava remontdarbnīca, bet remontdarbus varēja veikt tikai "F Jokera" fabrikā Amsterdamā. "Danziger Luftrederei"par lidojumu no Rīgas līdz Mēmelei gribēja saņemt 500 markas no katra pasažiera un 40 feniņus par katru pārvadāto vēstuli. Tas bija ļoti augsts tarifs. Šie lidotāji, kurus neapmierināja līgums ar "Danziger Luftrederei", iesacīja kontaktēties ar racionālākām firmām Vācijā, piemēram, "Junkers" sabiedrību, jo šī sabiedrība būvēja speciālas satiksmes lidmašīnas. Lidojot ar šīm lidmašīnām, gaisa satiksmes tarifs arī būtu zemāks.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,26 €
Materiālu komplekts Nr. 1178540
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Latvijas civilās aviācijas sākums un sadarbības meklējumi ar citām valstīm”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/228861

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties