Aptauju vēlams izmantot gadījumos, kad mainīgie lielumi skaidri nosakāmi, vadoties pēc iegūtajām atbildēm. Tā nav piemērota emociju, vērtību, cerību noskaidrošanai. Aptauja ir ļoti noderīga, kad nepieciešams ļoti liels respondentu skaits, vai arī tie atrodas ģeogrāfiski ļoti tālu viens no otra. Aptaujas var izmantot gan kvantitatīvo, gan kvalitatīvo datu iegūšanai.
Kvantitatīvā aptauja ir viena to tām, kurā pētnieks visupirms izmanto post-pozitīvistu idejas (cēloņu un seku pieeja, mainīgo lielumu un hipotēžu, un problēmu reducēšana, mērīšana un novērošana, teoriju testēšana), lai attīstītu nepieciešamās zināšanas, izmanto aptauju stratēģijas tādas kā eksperimenti un anketas, ievāc datus ar iepriekš izvēlētiem līdzekļiem, kas sniedz statistikas datus.
Ar kvantitatīvās aptaujas palīdzību nosaka apjomus. Izmanto lielu skaitu mērķu respondentu, lai izzinātu patērētāju uzvedības skaitliskos lielumus, viņu reakciju uz mārketinga pasākumiem.