Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,36 (18%)
Cena ar atlaidi*:
1,63
Pirkt
Identifikators:597447
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Vieni no kvalitatīvās metodes īstenošanas veidiem ir dziļās intervijas un fokusgrupas. Tieši abi šie veidi ir diez gan plaši izmantoti sociālo zinātņu pētījumos. Viena no galvenajām atšķirībām starp šīm divām pieejām ir subjektu skaitā vienas intervijas reizē, jo dziļajās intervijās parasti tiek intervēts individuāli viens respondents, savukārt fokusgrupās tie var būt no četriem līdz pat divpadsmit respondentiem.
Tā kā kvalitatīvā metode asociējas ar veidu un iespēju, kā var izzināt respondentu sajūtas, izjūtas un attieksmi pret konkrēto tematu, tad dziļā intervija ir viens no piemērotākajiem veidiem to izzināt, taču jāatceras, ka intervija nav saruna. „Intervija ir sastapšanās starp pētnieku un respondentu, kur respondenta atbildes sniedz neapstrādātus datus.”1 Savukārt lai izstrādātu veiksmīgu pētījumu, kurā būtu iekļauta intervija, ir nepieciešams arī plāns. Parasti šis posms tiek iedalīts septiņos posmos, kur šie posmi ir: temata izvēle, uzmetuma plānošana, intervēšana, transkripcija, analīze, pārbaude, atskaites rakstīšana.2 Lai gan bieži vien, izmantojot interviju pētījumā, pārbaudes solis pēc analīzes tiek izlaists, tomēr ir svarīgi atzīmēt, ka arī šim solim ir jābūt ievērotam, lai izvairītos no datu neatbilstības, lai gan analīze jau ir veikta.
Kā jau iepriekš tika minēts, viens no pirmajiem soļiem, kas jāievēro izmantojot interviju ir jāapsver, kāds būs darba temats un darba mērķis, jo bieži vien, iespējams, dziļās intervijas izmantošana pat nav nepieciešama. Vieni no svarīgākajiem jautājumiem, kas ir jāapsver, domājot par tematu ir kas, kāpēc un kā? …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,67 €
Materiālu komplekts Nr. 1121509
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas, fokusgrupas”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/597447

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties