Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
5,99
Ietaupījums:
1,02 (17%)
Cena ar atlaidi*:
4,97
Pirkt
Identifikators:822686
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

4. Kvalitātes vadības sistēmas attīstības plāni.
Latvijā aizvien vairāk uzņēmumu savā stratēģiskajā attīstībā lielāku uzmanību pievērš kvalitātes vadības sistēmas izstrādes un ieviešanas jautājumiem. Galvenais valsts uzdevums ir nodrošināt stabilu tiesisko un administratīvo bāzi uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanai, it īpaši par starptautisko konkurētspēju. Runājot par praktiskiem kvalitātes vadības sistēmas aspektiem, tā ir absolūti nepieciešama patērētāju pārliecināšanai par uzņēmuma ražojumu un pakalpojumu izcilību. Kvalitāte ir garantija tam, ka patērētāji atgriezīsies pie jums atkal un atkal. Kvalitātes vadības sistēma ir pielietojama ne tikai uzņēmējdarbībā, bet visa veida organizācijās - arī valdības iestādēs un bezpeļņas organizācijās, turklāt tā attiecas ne tikai uz produkciju, bet arī uz pakalpojumiem. Tāpēc Kvalitātes vadības sistēmu var ieviest jebkurš uzņēmums, arī tāds, kas nodarbojas ar pakalpojumu sniegšanu. Neskatoties uz vairākiem noliedzējiem, ISO 9000 sērijas standarti nekur nepazudīs. Daudzi uzņēmumi, kas tiecas pēc “pasaules klases” kvalitātes tagad saprot, ka tiem vispirms ir jānodrošina pamati efektīvai vadības sistēmai. Lielākā daļa uzņēmumu, kuri ir ieviesuši KVS, atzīst, ka ISO 9000 nav tikai kārtējais “modes kliedziens” ar kvalitāti saistītos jautājumos. ISO 9000 un līdzīgie standarti, mūsdienās arvien straujāk kļūst par līdzekli, kas virza un satur kopā pasaules ekonomiku. Ir daudz diskusiju par trešās puses sertifikācijas lietderību, standartu interpretāciju, kā arī rūpniecībai specifisku ISO 9000 sērijas standartu piemērošanu. Caur ISO 9000 ir izveidojusies jauna pasaules tirgus apmaiņas valoda. Tas izmaina veidu, kā uzņēmumi plāno biznesa stratēģiju un kā tie izmanto savus resursus. Tūkstošiem uzņēmumu visā pasaulē ir sasnieguši ISO 9000 un Lai šo kustību apstādinātu, būtu jāpieliek ārkārtīgi lielas pūles. Jo īpaši tādēļ, ka jaunā ISO 9000 standarta versija ir daudz vieglāk uztverama, saprotamāka un izveidota kā vadlīnijas visaptverošās kvalitātes vadības sistēmas ieviešanai uzņēmumos.
5. Kvalitātes audits.
Audits – atbilstības pārbaude. Iekšējais audits: ir neatkarīga, objektīva pārliecības radīšana un konstatēšana, lai uzlobotu organizācijas darbību un papildinātu tas vertību, Tas palīdz organizacijai sasniegt tas mērķus, ieviešot sistemātisku, disciplinētu peeju, lai novertētu un paaugstinātu riska vadības, kontroles un kooperatīvās varas procesu rezultativitāti. Funkcionals līdzeklis ar kura palīdzību organizācijas izpildvara saņem apstiprinājumu no iekšējiem avotiem, ka procesi par kuriem viņi ir atbildīgi darbojas veidā, kas samazina iekrapšanas iespējamību.To veic, lai pārliecinātos vai personāls izpilda visas dokumentētās prasības un vai kvalitātes sistēma ir efektīva. Iekšejo auditu veic organizācijas izveidoti neatkarīga novertēšanas struktūra. Iekšējā audita dienesti parasti ir padoti tās organizācijas vadītājiem, , kuras ietvaros tie izveidoti, taču tiem jābūt cik vien tas iespējams funkcionāli un oganizatoriski neatkarīgiem savas likumdošanas bazes ietvaros. Auditors: persona, kurai ir attiecīgā kvalifikācija kvalitātes auditu veikšanai. Merķi: Uzraudzīt un pārliecināt izpildvaru par kontroles piemerotību; konsultēt izpildvaru par līdzsvaru starp risku un kontroli; palīdzēt izpildvarai; efektīvi izmantot resursu’ aizsargāt kapitālu; novertēt izpildvaras informācijas uzticamību un precizitāti; nodrosināt attīstību apstiprinātajai kārtībai, notekumiem, likumiem; nodrošināt neatkarīgas konsultācijas un kontroles problēmas risinājumus. Rezultāts : darbības neatkarīgs vērtējums; izvērtē dokumentāciju, kas attiecas uz auditējuma darbību; rosina korektīvo darbību; palīdz identificēt uzlabojama iespējas; palīdz identificēt riska faktorus; uztur līmenī kval.sistēmu. Norites posmi:1. Audita gada plāna izstrāde (gada sākumā). 2Konkrētā audita programmas iztrādāšana: kritēriju noteikšana; programmas saskaņošana ar auditējamo. 3.Audota veikšana. 4. Uzraudzības audits: norises laika saskaņošana ar auditējamo; audita ziņojuma izstrādāšana. 5.audita nobeigums. 6. Audita gada plāna izstrādāšana.Norise:1. Dokumentācijas atbilstības kontrole. 2.intervijas, pierakstu pārbaude, pārliecināšanas vai darbinieki izprot un ievēro dokumntācijas prasības. Veidi: 1.Iekšējais(ir neatkarīga, objektīva pārliecības radīšana un konstatēšana, lai uzlobotu organizācijas darbību un papildinātu tas vertību) un ārējais audits(ir neatkarīgo, licencēto organizāciju pārstāvju pieaicināšana uzņēmuma finansu rādītāju novērtēšanai ar mērķi izvērtēt uzņēmuma rentabilitāti un maksātspēju) 2.Audits ar atīstības prasībām(ietver sevī notektu uzņēmuma finansu un saimnieciskās darbības analīzi ar mērķi noteikt to atbilstību notektiem likumiem)3.Finansu pārskatu (ietver dinansu pārskatu pārbaudi ar mērķi izdarīt slēdzienu par atbilstību notektiem kritērijiem un grāmatvedības uzskaites likumiem) un speciālais audits.(uzņēmuma saimnieciskās darbībass noteikto jautajumu pārbaude ar mērķi apstirināt vadītāju sarbības likumību un parbaudīt nodokļu pārskatus u.c. pārskatu likumību) 4. Obligatais (tiek veikts gadījumos, kurus nosaka likumdošana)un iniciatīvas audits(tiek veikts pēc užēmuma iniciatīvas un uz līguma pamata ar auditorfirmu)5.Pirmraizējais (veic pirmo reizi)un saskaņotais(veic atkārtoti un tas balstās uz zināšanām par klientu un tā grāmatvedības uzskaites pozitīvajam un negatīvajām pusēm) audits. 6.Apstirinošais audits(pamatojas uz kādu notektu elementu ticamības atbilstību)7.Sistemātiskais audits (eksperīze pamatojoties uz uzņemuma iekšējās kontroles sistemas analīzi)8.Audits, kas balstas uz risku(pastiprināta parbaude, kura tiek veikta, kur ir lielakais risks, tādejādi atviegolot auditu) Auditus iedala:Visparējais audits; banku audits; apdrošināsanas uadits; biržas audits; ārpus budžeta audits; investīciju audits.
6. Kvalitātes sistēmas dertifikācija un pilnveidošana.
Kvalitātes sistēmas sertifikācija ir brīvprātīgs process, kas pēc uzņēmuma pieprasījuma nodrošina ārējas organizācijas apstiprinājumu sistēmas ieviešanai un darbībai. Sertifikāciju veic starptautiski atzītas un akreditētas sertifikācijas iestādes, izsniedzot kvalitātes sistēmas sertifikātu. Uzņēmumi, kas ieviesuši kvalitātes sistēmas sertifikātu, sertifikāciju var izmantot kā rezultātu apliecinājumu sasniegtajiem darbības uzlabojumiem. ISO 9001:2000 Kvalitātes vadības sistēmu sertifikācija sniedz iespēju demonstrēt savu atbildību kvalitātes un klienta prasību izpildē, kā arī nepārtraukti pilnveidot kvalitātes sistēmu darbību un integrēt mūsdienu pasaules nemitīgās izmaiņas.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,22 €
Materiālu komplekts Nr. 1317348
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Kvalifikācijas eksāmena jautājumi un atbildes”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/822686

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties