Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,56 (14%)
Cena ar atlaidi*:
3,43
Pirkt
Identifikators:119589
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

„Teātra oktobris” radīja arī terevsatu jeb revolicionārās satīras teātru kustību (1920./1921.g. sezonā). To programma parasti sastāvēja no vairākiem numuriem, piem., aģitludziņas, satīriskas dziesmas, kora deklamācijas. Nozīmīgākie no terevsatiem ir: „Maskavas terevsats”, Petrogradas terevsats „Brīvā komēdija” un no Mākslinieciskā divertismenta teātra atvasinātā „Tautas komēdija”.
„Maskavas terevsats” bieži devās izbraucienos, un slaveni bija viņu tramvaji, kur viens vagons atvēlēts skatuvei, otrs – aktieru ģērbtuvēm, trešais – pūtēju orķestrim. Aktuālas bija Petruškas teātra formas, kad aktieri nogrimējas par lellēm un mehāniski kustas. „Brīvās komēdijas” iestudējumos ironisks bija viss – teksts, sižeti, situācijas, parodēta tika arī padomju birokrātija. „Tautas komēdijas” (vadītājs un režisors S.Radlovs) galvenie principi bija scenārijs, improvizācija un cirka estētika (radniecība ar delartisko komēdiju). Šis no visiem terevsatiem bija visradošākais, šeit uzstājās profesionāli cirka mākslinieki, tika īstenoti oriģināli scenāriji. Radlovs iestudēja detektīvus ar pakaļdzīšanos, lai cirka mākslinieki varētu demonstrēt savu meistarību.
Šie visi eksperimenti, jo īpaši S.Radlova un arī S.Eizenšteina, veidoja priekšstatu par teātra priekšnesumu kā atrakciju montāžu, ko arī es, izlasot šo darbu, varu secināt. Manuprāt, šaja laikā Krievijas teātrī vissvarīgākā bija dinamika.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Krievijas režija (1900.-1945.). Galvenās tendences”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/119589

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties