Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,35 (14%)
Cena ar atlaidi*:
2,14
Pirkt
Identifikators:601752
Vērtējums:
Publicēts: 02.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Investīciju pieaugums rada lielāku IKP pieaugumu – tā izpaužas multiplikatora efekts. Investējot savstarpēji saistītās nozrēs tiek veicinātas ražošanas izvēršanās citās atkarīgās nozarēs. Multiplikatoram ir ļoti liela nozīme praktiskajā dzīvē, veidojot investīciju politiku un izvēloties nozares, kurās kapitālieguldījumi spēs nodrošināt nepieciešamo IKP pieaugumu. Dažādās investīciju nozarēs multiplikatora efekts ir atšķirīgs. Lielāks multiplikatora efekts ir nozarēs, kuras tieši ietekmē gala patēriņu, zemāks efekts ir bāzes nozarēm, jo tajās nepieciešami lielāki sākotnējie kapitālieguldījumi. Aprēķinot multiplikatoru reālajā dzīvē, ir jāatceras, ka neviss ienākums nonāks savstarpēji saistītās nozarēs, jo daļa no tiem tiks izlietoti nodokļiem vai arī preču iepirkumiem ārzemēs. Kas sekojoši multiplikatora efektu mazinās.

6. Kādi faktori ietekmē investīciju apjomu?
Galvenokārt investīciju apjomu nosaka ietaupījumu lielums, vispārēji ražošanas mērogi valstī. Pirms līdzekļu ieguldīšanas vienmēr tiek salīdzinātas nepieciešamās izmaksas ar gaidāmo rezultātu. Tāpēc pie ļoti būtiskiem faktoriem oligāti jāuzskata investīciju izmaksas un gaidāmā peļņa. Investīcijas parasti ir ilgtermiņa ieguldījumi, jo tie atmaksājas pārsvarā pēc vairākiem gadiem. Tāpēc uzņēmumi mēdz veikt aizņēmumus un attiecīgi par tiem ir jāatmaksā procenti. Procentu absolūtais lielums ir atkarīgs no procenta likmes. Jo augstākas ir šīs procentu likmes, jo mazāk tiek veiktas investīcijas.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −11,07 €
Materiālu komplekts Nr. 1331167
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/601752

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties