Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,30 (12%)
Cena ar atlaidi*:
2,19
Pirkt
Identifikators:980628
Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Kopējais pieprasījums (AD) ir iedzīvotāju, ražotāju un valsts dažāda veida produktu un pakalpojumu maksātspējīgais pieprasījums tirgū. Būtībā tas ir noteikta IKP apjoma pieprasījums, un tā līkne ir analoģiska konkrēta produkta pieprasījuma līknei (attēls 1).
Kopējais pieprasījums līknes veidā parāda sakarības, kuras veidojas starp šādiem ekonomikas koprādītājiem: 1.Cenu līmenis, kas tiek mērīts ar iekšzemes kopprodukta deflatora rādītāju;
2.Patērētāju, uzņēmumu, valdības un ārzemnieku preču un pakalpojumu pieprasījumu jeb pieprasīto reālo iekšzemes kopprodukta apjomu.
Kopējo pieprasījumu ietekmē tiešie faktori, kas saistīti ar cenu izmaiņām:
1.procenta likme. Jo augstāks ir vispārējo cenu līmenis, jo augstāks ir kredītprocentu likmes, kas palielina naudas pieprasījumu. Tas, savukārt, samazinās kopējo pieprasījumu, jo pastiprināsies stimuls uzkrāt, un arī reālā naudas pirktspēja kļūs mazāka;
2.reālais naudas daudzums un tā pirktspēja. Cenu pieauguma rezultātā iedzīvotājuu ietaupījumi zaudē vērtību un kopējais pieprasījums samazināsies. Inflācijas gaidas rosina šodien pirkt lētāk, nekā rīt un parīt, kā arī naudu pārvērst likvīdos materiālos labumos, kuru cenu pieaugums apsteidz inflācijas cenu kāpumu;
3.importa (un eksporta) iepirkumu apjoms. Ja importa preces ir lētākas, iedzīvotāji vairāk pirks tās, bet vietējo ražojumu kopējais pieprasījums samazināsies. Importa un eksporta efekts pieprasījuma jomā, ko pastiprina cenas, ir nesaraujami saistīts ar nacionālo valūtu kursiem. Zems kurss konkr etai valūtai pret citu valstu valūtu palētina eksportu, piesaistot tam pieprasījumu, un sadārzina importu, samazinot pieprasījumu pēc importa precēm.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,12 €
Materiālu komplekts Nr. 1128550
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Kopējais pieprasījums. Multiplikatora modelis”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/980628

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties