Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:561172
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Aizņemtais kapitāls – uzņēmuma saimniecisko līdzekļu(aktīvu) finansēšanas avots, kas veidojas, piesaistot citu fizisko un juridisko personu naudas līdzekļus aizņēmumu un dažādu parādsaistību veidā.
Aizņemtā kapitāla īpašības: saistību attiecības; nav tiesības piedalīties pārvaldē; anulēšanas tiesības; tiesības saņemt procentu ienākumu;; nav atbildības par uzņēmuma zaudējumiem; aizdevuma atmaksāšana; nekādas atbildības par uzņēmuma parādiem; ierobežots risks parādnieka maksātnespējas procesā; ; liels finansu risks; procentu maksājumi.
Īstermiņa kapitāla piesaistīšana: komerckredīts – līdz 3 mēnešiem; vekseļkredīts – kredīts, ko izsniedz pret piederošo vekseļa diskontu kredītiestādē; priekšapmaksa.
Aizņemtā kapitāla avoti ir šādi:
banku aizdevumi;
aizņemtie līdzekļi;
līdzekļi no vērtspapīru pārdošanas;
parādi piegādātājiem; u.c.
Pazīmes
Aizņemtais kapitāls
Atbildība
Nenes atbildību par uzņēmuma garantētajām saistībām, bankrota gadījumā apmierina kreditorus no konkursa masas
Kapitāla efektivitāte
jāmaksā pēc noteiktas procentu likmes neatkarīgi no uzņēmuma darba rezultātiem.
Kapitāla īpašnieka tiesības uz īpašumu uzņēmuma likvidācijas gadījumā
Kredīta apmērā
Kapitāla atdošanas termiņš
Noteikts līgumā
Nodokļu saistības
Kredītu procentu summas (kā izmaksa) samazina ar nodokli apliekamo daļu.
2. Akcīzes nodoklis.
Ar akcīzes nodokli apliek akcīzes preces, kuras ieved, izved, ražo, pārstrādā, glabā, realizē, saņem vai nosūta Latvijas Republikas muitas teritorijā. Tās ir:
1) dārgmetāli un to izstrādājumi, dārgakmeņi un to izstrādājumi (izņemot dzintaru un tā izstrādājumus, ja tajos nav lietoti dārgmetāli vai dārgakmeņi);
2) vieglie automobiļi un motocikli;
3) bezalkoholiskie dzērieni - ūdeņi un minerālūdeņi ar cukura vai citu saldinātājvielu vai aromātisko vielu piedevu un pārējie bezalkoholiskie dzērieni, izņemot augļu un dārzeņu sulas, dabīgos ūdeņus un minerālūdeņus, mākslīgos minerālūdeņus bez cukura vai citu saldinātājvielu vai aromātisko vielu piedevas;
4) kafija;
5) naftas produkti;
6) tabakas izstrādājumi;
7) alkoholiskie dzērieni;
8) alus.
Katram no šiem ir sava nodokļa likme. Tāpat ir arī dažādi atvieglojumi katrai no precēm. Piemēram ne par visiem alkoholiskiem dzērieniem un tabakas izstrādājumu ir jāmaksā akcīzes nodoklis. Ja šie izstrādājumi ir ņemti kvalitātes pārbaudei, vai tie tiek izmantoti tālākai ražošanai (izņemot alkohola ražošanai), kā arī denaturēti produkti un produkti, kas ir paredzēti medicīnai un zinātnei ir atbrīvoti no nodokļu maksāšanas.
Nodokļa maksātāji ir:
1) fiziskās vai juridiskās personas vai ar līgumu saistītas fizisko vai juridisko personu grupas, kas ieved akcīzes preces Latvijas Republikas muitas teritorijā izlaišanai brīvam apgrozījumam;
2) akcīzes preču ražotnes turētāji likumā “Par akcīzes nodokli” noteiktajos gadījumos;
3) fiziskās vai juridiskās personas vai ar līgumu saistītas fizisko vai juridisko personu grupas, kas vieglos automobiļus vai motociklus ieved uz laiku saskaņā ar Muitas likumu.
Šī nodokļa taksācijas (nodokļu un nodevu aprēķināšanas) periods ir viens kalendārais mēnesis. Juridiskās personas drīkst izmantot tikai bezskaidras naudas norēķinus. Nodokli samaksā bankā pirms preces tiek saņemtas no muitas zonas. Ja akcīzes nodoklis nav samaksāts attiecīgajām valsts kontroles un uzraudzības iestādēm ir tiesības mantu konfiscēt.
3. Apmierinātības skaidrojumi
Apmierinātība – organizācijas pārvaldības uzdevums.
Apmierinātība reti kad ir ilglaicīga.
Organizācija – veselā atsevišķo daļu mijiedarbība, iekšējā saskaņotība un sakārtotība, ko nosaka veselā struktūra; uzņēmuma darbinieku grupa, ko apvieno darbības mērķi un uzdevumi, kurus darbinieki pieņem kā kopējus. Organizācija sekmē veselu daļu mijiedarbības pilnveidošanos un sakārtotību.
Klientu apmierinātība
Klients – persona, kas ir patstāvīgs pircējs vai pasūtītājs; persona, kura ar kredītiestādi saista banku operācijas; persona, kas izmanto biržu brokeru sabiedrību un citu starpnieku pakalpojumus.
Šajā rezultātu jomā galvenais ir noteikt to pakāpi, līdz kādai organizācija piepilda tiešo klientu, t.i., studentu cerības.
Lai izvēlētos kritērijus un indikatorus, varat izmantot organizatorisko jomu un kritērija sastāvā ietilpstošos aspektus, kas tajā ir aprakstīti. Matricā tiek parādīti sekojoši aspekti: studentu vērtējums profesijas profilam/ izglītības galarezultātiem, studiju plānam, studiju komponentiem, studiju slodzes līmenim, sekmju vērtēšanai, studiju videi, studiju karjeras konsultēšanai, sabiedrības informēšanai un atbilstošas informācijas sniegšanai par konkrēto studiju kursu.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,70 €
Materiālu komplekts Nr. 1180876
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties