Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,44 (11%)
Cena ar atlaidi*:
3,55
Pirkt
Identifikators:977761
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Konkurence ir sāncensība, kas nodrošina tirgus ekonomikas attīstību. ’’Konkurence ir pastāvoša vai potenciāla ekonomiskā (saimnieciskā) sāncensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem konkrētā tirgū.’’ Konkurenci nereti asociē ar draudiem, bet konkurenci var uztvert arī kā izaicinājumu un jaunas iespējas. Konkurences ietekmē samazinās cenas un uzlabojas preču un pakalpojumu kvalitāte, kas savukārt palielina patērētāju izvēles iespējas.
’’Konkurences politika ir komercdarbības instruments, kas ar tiesiskiem līdzekļiem nodrošina jebkura sabiedrības indivīda iespējas atbilstoši savām spējām piedāvāt tirgū preces un pakalpojumus, cīnīties par tirgus iekarošanu un konkurēt tirgū, piedāvājot arvien labākas preces un pakalpojumus. Savukārt patērētājam konkurences politika nodrošina iespējas izvēlēties preces un pakalpojumus, kas vislabāk atbilst katra vajadzībām.’’
Konkurences tiesības Latvijā regulē Konkurences likums, kas stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī, ar papildinājumiem, kas stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. Konkurences likuma ievērošanas kontroli veic Kontroles padome. Brīva konkurence ir ļoti nozīmīga atvērta tirgus ekonomikai. Tā palīdz samazināt cenas, uzlabot kvalitāti un paplašināt klientam piedāvāto preču klāstu. Konkurence veicina jaunu tehnoloģiju radīšanu. Eiropas Komisijai ir plašas pilnvaras nodrošināt, lai uzņēmumi un valdības ievērotu Eiropas Savienības noteikumus par godīgu tirdzniecību ar precēm un pakalpojumiem. Vienlaikus tā ļauj valdībām iesaistīties, ja tirgus neattaisno patērētāju vai uzņēmumu cerības, kā arī veicināt inovāciju, vienotus standartus vai mazu uzņēmumu attīstību.
Patērētājam tas nozīmē izvēles iespēju, izdevīgāku cenu, plašāku sortimentu, augstāku kvalitāti.
Valsts nosaka pēc kādiem nosacījumiem uzņēmumi darbosies tirgū, neiejaucoties vai arī iejaucoties ar saviem resursiem. Valsts var ierobežot mākslīga monopola veidošanos.
Ir 4 konkurences pamati:
Kopēja jeb vienota tirgus pastāvēšana, vienlīdzīgu iespēju nodrošināšana visiem tirgus dalībniekiem;
Patērētājiem radīt izvēles iespējas un priekšrocības, ko radījusi vienotā tirgus pastāvēšana, t.i., patērētājam ir atvērts visu kopienas dalībvalstu tirgus;
Jānodrošina vienādas iespējas visiem tirgus dalībniekiem visur;
Jārespektē nacionālo valstu iespējas atbalstīt zināmas ekonomiskās sfēras, kas saskan ar kopējā tirgus interesēm.…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Konkurence”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/977761

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties