Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

AtlaideIzdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,47 (19%)
Cena ar atlaidi*:
2,02
Pirkt
Identifikators:862072
Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Konkurence ir ekonomiska sacensība starp konkurentiem par visizdevīgākajiem viena veida vai aizstājamu preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu, vai arī organizāciju, mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finansu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem.1
Ekonomiskā sacensība, konkurence ir tirgus saimniecības pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās uzvedības nozīmīgs elements, tādēļ tirgus ekonomikas teorijā parasti tiek izdalītas četras tirgus struktūras jeb konkurences veidi:
1)Pilnīgā konkurence
2)Monopols un monopsons
3)Oligopols un oligopsons
4)Monopolistiskā konkurence
Tirgus struktūras tiek klasificētas pēc dažādiem kritērijiem - pircēju un pārdevēju skaits, drošas informācijas pieejamība, pircēju un pārdevēju slepenas vienošanas iespējamība, realizējamā produkta veids un iespējas iekļūt tirgū un atstāt to, kā arī ārpuscenas konkurences apmēri. Tā ietekmē cenu līmeni, iepirkuma apjomu un uzņēmuma peļņu.2
Patērētāja ieguvums ir lielāks, ja viņam ir iespēja izvēlēties preci tirgū, kur ir preču daudzveidība. Šāds tirgus tiek dēvēts par augstas konkurences tirgu un tiek iedalīts – pilnīgā konkurencē un monopolistiskā konkurencē.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,14 €
Materiālu komplekts Nr. 1142342
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants
Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Konkurence un tirgus struktūra”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/862072

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties