Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,35 (14%)
Cena ar atlaidi*:
2,14
Pirkt
Identifikators:840497
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Monopoli un monopsoni. Dabīgie monopoli. Monopolisma ierobežošana. Monopols ļoti atšķiras no pilnīgās konkurences. Monopols ir tirgus struktūra, kurā darbojas tikai viens vienīgs uzņēmums, kas ražo vai pārdod visas viena veida produkta vienības noteikta tirgū. Citiem pārdevējiem nav iespējas iekļūt šajā tirgū.
Savukārt, monopolists pārdevēja attiecība uz dažādiem specifiskiem ražošanas resursiem vienlaikus arī vienīgais pircējs – monopsons. Monopsons cenšas nopirkt mazāku daudzumu par zemākām cenām, pastāvot konkurencei starp pārdevējiem.
Latvijā ir diezgan daudz dabīgu monopolu. Tas ir tāds tirgus dalībnieks, kam konkrētā tirgū ir ekonomisks izņēmuma stāvoklis, jo konkurences iespējas ir izslēgtas vai ierobežotas objektīvu iemeslu dēļ. Dabīgie monopoli parasti sastopami komunālajā saimniecībā, sakaru sistēmās, dažās transporta nozarēs, elektrības pārvadē. Dabiskie monopoli valstī ir nepieciešami. Speciāli orgāni nosaka dabīgo monopolu produkcijas un pakalpojumu tarifus. Latvijā visus dabiskos monopolus uzrauga Konkurences padome, tarifus regulē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas.
Monopolistiska konkurence slikti ietekmē uz daudziem tirgus procesiem. Ievērojot monopolu negatīvo iedarbību uz konkurenci, uz ekonomikas brīvu attīstību, jau XX gadsimtā beigās ASV tika pieņemts pirmais antimonopolu likums.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,93 €
Materiālu komplekts Nr. 1307526
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/840497

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties