Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,16 (16%)
Cena ar atlaidi*:
0,83
Pirkt
Identifikators:630991
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Konkurences būtība
Konkurence - uzņēmējdarbības stratēģija un tāda ekonomiski patstāvīgu uzņēmēju sāncensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārīgos preču apgrozības apstākļus (cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu (pakalpojumu sniegšanu) atbilstoši pieprasījumam. Konkurence ir mehānisms, kas palīdz īpaši ražīgām un efektīvām kompānijām augt un atņemt tirgus daļu mazākām un mazāk efektīvām kompānijām, kuras rezultātā bankrotē vai sasparojas paaugstinot savu efektivitāti. Biznesa globalizēšana pastiprina konkurenci.
Konkurences jeb nozares vide satur faktorus, kas ir būtiski katram uzņēmumam attiecīgajā nozarē. Analizējot nozares pievilcību jāpievērš uzmanību sekojošu faktoru mijiedarbībai:
Faktoru parametri, t.i. noteikti ražošanas faktori, kas ir nepieciešami sekmīgai konkurences veikšanai konkrētā nozarē. Faktoru parametri mēdz būt cilvēku jeb darba resursi, fiziskie resursi, naudas resursi, infrastruktūra;
Pieprasījuma parametri, t.i., iekšējais tirgus pieprasa uzņēmumu kvalitāti un ražošanu;
Uzņēmumu stratēģija, struktūra un konkurence, t.i., firmu dibināšanas un vadības noteicošie faktori valstī, konkurences raksturojums iekšējā tirgū;
Radniecisko un palīgnozaru raksturojums, t.i., radniecisko vai palīgnozaru esamība vai trūkums valstī, konkurētspējīgu pasaules tirgū.
Konkurenci var uzskatīt arī par labvēlīgo faktoru, jo tā var kalpot kā ražošanas uzlabošanas un modernizācijas motīvs. Konkurence nenozīmē automātisku vietējo preču sliktāku kvalitāti, bet spēju pārdot saražoto produkciju ārpus valsts robežām. Konkurence ir galvenais līdzeklis, kas nodrošina pircējam zemākas preču cenas un augstāko to kvalitāti, kā arī plašākas izvēles iespējas.

M.Potera konkurences teorija
M. Portera izstrādātais piecu konkurences spēku modelis pieder pozicionēšanas trešajam vilnim un ir mēģinājums rast konkrētākus un precīzāk mērāmus kritērijus izvērtēšanai.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,62 €
Materiālu komplekts Nr. 1139587
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Konkurence globalizācijas apstākļos”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/630991

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties