20. Organizāciju komunikācija: teorētiskās izpratnes
Organizācija ir sociāli grupējumi, kuri tiek dibināti, lai organizētu cilvēku grupas darbu, kura mērķis ir virzīts uz sabiedriski nozīmīgu noteiktu kompleksu uzdevumu izpildi.
Visām organizācijām ir vairākas kopīgas iezīmes.
Šodien organizācijas ir sistēmas, kuras pārstrādā informāciju, bet to veiksmīgas darbības faktors ir atkarīgs no tā, vai vajadzīgie cilvēki ir saņēmuši vajadzīgo informāciju nepieciešamajā apjomā.
Darbinieku un vadītāju efektīva un veiksmīga komunikācija vairāk vai mazāk ir nozīmīga visu organizāciju panākumiem.
Vadošos darbiniekus, galvenokārt vidējos un lielos uzņēmumos bieži vien atbalsta iekšējās komunikācijas nodaļa.
Tā pa lielākai daļai pārņem komunikāciju savā ziņā, jo izņēmumam paplašinoties vadība vairs nespēj izsekot izmaiņām darba vietā un resursu ziņā . Tad vietējie speciālisti konsultē vadošos darbiniekus par komunikācijas pasākumiem, izstrādājot koncepcijas un veicot pārveidi ( piemēram, tos rediģējot).
Komunikācijas procesi, kuros piedalās organizācijas, var tikt dalīti uz divām
lielām sfērām:
• organizāciju iekšējā komunikācija (direktoru padome; parastie darbinieki; administrācija)
• ārējā komunikācija (nodokļu inspekcija; patērētāju vai klienti; izejmateriālu piegādātāji).
…