Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:324957
 
Vērtējums:
Publicēts: 08.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

3. Mācību individualizācijas īstenošana
Mācību individualizācija ir dažādu ceļu meklēšana, lai nonāktu pie vienota izglītības rezultāta, bet mācību diferenciācija būtība ir atšķirību rezultātu sasniegšanā.
Tātad – individualizācijas uzdevums ir veidot tādu mācību organizācijas sistēmu, kas mācīšanas un mācīšanās procesa norisi pielāgotu audzēkņu individuālajām īpatnībām, veicinot viņu virzīšanos uz priekšu mācību programmas ietvaros.

Dažas pamatnostādnes:
mācību individualizācijas priekšnosacījums- audzēkņu izpēte;
individuālo īpatnību ievērošana ir attiecināma uz visiem skolēniem ( nevis tikai mācībās atpalikušajiem vai spējīgākajiem), jo katram ir jāstrādā savu iespēju robežās, šīs iespējas pastāvīgi kāpinot;
šis didaktiskais princips īstenojams visos mācību procesa posmos (stundas posmos);
tam ir nevis epizodisks, bet ilgstošs, mērķtiecīgs un sistemātisks raksturs;
individualizēts darbs ar skolēniem iekļaujas kopējā stundas gaitā.

Mācību individualizācija īstenojama:
mācību saturā (grūtības pakāpe, uzdevumu apjoms un raksturs);
mācību metožu izmantošanā (produktīvās un reproduktīvās);
pedagoģiskās palīdzības un darba tempā;
mācību organizācijas formu aspektā.

Grūtības:
veikt vispusīgu skolēnu izpēti;
nodrošināt mācību individualizācijai nepieciešamos materiālus;
klašu lielais piepildījums;
novērtēt skolēnu mācību rezultātus.

Galvenās skolēnu individuālās īpatnības, kas jāizzina sekmīgas individualizācijas risināšanai:
veselības stāvokļa īpatnības;
mācību motīvu individuālās īpatnības;
izziņas darbības īpatnības (uztvere, atmiņa, iztēle, domāšana…);
mācīšanās prasmes;
personības individuālās īpatnības (temperaments, griba, smadzeņu puslodes darbības dominante, intereses…);
konkrētā mācību materiāla zināšanas, prasmes un iemaņas,
skolēna pašsajūta skolā un klases kolektīvā.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties