Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,18 (18%)
Cena ar atlaidi*:
0,81
Pirkt
Identifikators:961337
Vērtējums:
Publicēts: 29.04.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Mācību metode- ir skolotāja un skolēna savstarpējas sadarbības paņēmienu kopums, kāds nepieciešams noteikta didaktiskā principa vai pedagoģiskās pieejas ietvaros, un paredzēts,lai nodrošinātu mācību , audzināšanas un attīstības uzdevumu izpildi mācību procesā un izglītības mērķu sasniegšanu.
Kad skolotājs ir izklāstījis struktūru, viņš uzaicina vienu vai vairākus skolēnus atbildēt vai izteikties, dot verbālu vai neverbālu ieguldījumu.
Skolotāja uzaicinājuma vai iztaujāšanas pētījumi pievērš uzmanību jautājumu biežumam, jautājumu izziņas (kognitīvajam) līmenim, 1. gaidīšanas laikam un pēta jautājumu uzdošanu konkrētam skolēnam tā paša jautājuma uzdošanu citam skolēnam uzstājību.
Jautājumu biežums. Dažādos pētījumos aprēķinātais skolotāja jautājumu biežums caurmērā bijis ļoti augsts- apmēram 150 jautājumu stundā konkrēti sākumskolas klašu dabaszinātņu un sociālo zinātņu skolotājiem, un vairāki simti jautājumu dienā pamatskolas un vidusskolas skolotājiem.
Jautājumu izziņas līmenis. Svarīgs ir arī jautājumu jeb mijiedarbības izziņas (kognitīvais) līmenis. Viens veids, kā grupēt jautājumus pēc izziņas līmeņa, ir aprakstītā taksonomija: zināšanas, analīze un novērtējums. Jautājumus var izmantot arī citiem nolūkiem, nevis intelektuālo procesu stimulēšanai, kā tas ir taksonomijā. Šie citi nolūki var būt šādi:
• Aicināt skolēnus uzlabot savus pirmos mēģinājumus (Turpini!Vai vari paskaidrot sīkāk);
• Rosināt zinātkāri un motivēt atbilžu meklēšanu (Kāpēc cilvēkam vajadzētu izdot miljardus, lai atvestu no Marsa akmeņus, ja uz Zemes daudzi cieš badu?);
• Vadīt skolenu centienus apgūt kognitīvu vai sociālo prasmi (Kas, tavuprāt, iznāktu, ja te mēģinātu lietot Pitagora teorēmu? Kā tev šķiet, kāpēc Amēlija zaudēja savaldīšanos).
Tieši adresēti jautājumi. Pētījumu dati liek domāt, ka viszmaz jaunākajās klasēs, uzdot jautājumu konkrētam skolēnam, skolotājam pirms jautājuma izteikšanas vajdzētu nosaukt bērna vārdu. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,60 €
Materiālu komplekts Nr. 1111120
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Jautājumu metode”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/961337

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties