Pieredzes paplašināšana
Pārejas mācību uzdevuma izvirzīšanai ietver problēmsituācijas, kuru risināšanā iesaistās skolēni
1.Skolotājs aicina skolēnus iesaistīties diskusijā atbildot uz jautājumu?
Kas ietekmē bremzēšanas ceļa garumu? Argumentus pieraksta uz tāfeles.
2.Skolotājs aicina skolēnus sadalīties grupās pa 3 un katrai grupai izdala pa šablonam (1. pielikums) un smilšpapīra gabalu, un auduma gabalu un aicina pārzīmēt un izgriezt no kartona 3 vienādas dotās figūras.
Izmantojot 2. šablonu (1. pielikums), izgriezt taisnstūrus no smilšpapīra un auduma.
Pēc tam skolotājs aicina salocīt no 1. šablona izgrieztās figūras un salīmēt tā kā skolotājs ir demonstratīvi parādījis klases priekšā, kā rezultātā katrai grupai būs 3 vienādas “rampas”.
Skolotājs aicina no 2. šablona izgrieztās smilšpapīra un audumu taisnstūrus uzlīmēt un “Rrampas” slīpnes, kā rezultātā katrai grupai būs trīs “rampas” ar dažādiem slīpņu segumiem.
Pēc rampas gatavošanas skolotājs katrai grupai izsniedz bumbiņu (nelielu līdz 2 cm diametrā ar raupju sfēru, mērlenti un katrai katram skolēnam darba lapu (sk. 2. pielikumu)
Skolēni ripina bumbiņu no rampas augšas, nepieliekot savu spēku, un izmēra bumbiņu bumbiņas attālumu no rampas galapunkta līdz bumbiņai un rezultātus pieraksta darba lapas tabulā.
Skolēni mēra attālumus testējot ar katru rampu 3 reizes.
Skolēni aprēķina katras rampas vidējo bumbiņas noripoto ceļu.
Skolēni atbild uz darba lapā norādītajiem jautājumiem un veic secinājumus.
Katra grupa stundas beigās prezentē savu darbu un salīdzina rezultātus ar pārējām grupām.
…