Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:558449
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.12.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Teoloģiski tas nav pamatojams, jo Hēgeļa interpretācijas dēļ kristīgās doktrīnas zaudē savu teoloģisko nozīmi. Zūd cilvēka un dievišķā iesaiste, jo Gars kļūst par visaptverošo, svarīgāko konceptu. Trīsvienības doktrīnā atšķirība starp Tēvu un Dēlu tiek risināta, Garam aizstājot abus. Trīs vienlīdzīgu ko-substanciālu personu vietā notiek dialektiska Gara progresija kā Dieva pēdējā augstākā izpausme. Radīšanas ontoloģiskā nepieciešamība Gara izpausmei pasaulē samazina dievišķās transcendences un brīvības ideju, kas monoteiskajās reliģijās ir tik svarīga, padarot iespējamu dievišķās žēlastības ideju. Savukārt grēkā krišanas interpretācija šķiet vienādojam ierobežotību ar grēku, pieņemot grēku kā nepieciešamu ierobežotības pārvarēšanai. Savukārt Dieva un pasaules atšķirības pārvarēšana šķiet vedam pie ierobežoto būtņu (ierobežotā gara) identitātes pazaudēšanas universālajā Garā. Tāpat Kristus augšāmcelšanās tiek reducēta uz viņa gara nodošanu baznīcai, viņam pašam tādējādi zaudējot savu dievišķo identitāti.
19. Kāpēc Hēgelim kristietība ir „absolūtā reliģija”? Kāpēc grieķu u.c. senās reliģijas, kā arī jūdaisms, nesasniedz tamlīdzīgu statusu?
Hēgelis saredz reliģiju attīstībā, nepilnīgākām reliģijas formām nomainoties ar pilnīgākām, un kristietībai pārsniedzot jūdaismu un grieķu-romiešu reliģijas, to skaitā vēl senākās Ķīnas, Indijas, Persijas, Sīrijas un Ēģiptes reliģijas. Dialektika šajā gadījumā ir starp Dieva ideju tīrās, nediferencētās formās un priekšstatiem par dažādos objektos vai būtnēs iemiesotām dievībām. Reliģiju vēstures gaitā nepastarpinātai jeb dabiskai reliģijai seko garīgas individualitātes jeb subjektivitātes reliģija, kurā subjekts apzinās sevi kā garīgu indivīdu; subjekta garīgā daba tādējādi sasniedz sevis apziņas līmeni. Kristietība ir „absolūtā reliģija”, jo tā sasniedz vienību ar pasauli un šī reliģiskā forma būtu uzskatāma par pilnīgāku salīdzinājumā ar pārējam.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,70 €
Materiālu komplekts Nr. 1382252
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties