Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:154123
 
Vērtējums:
Publicēts: 15.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Iekšdedzes dzinēju iedalījums    3
  Virzuļdzinēji    3
1.  Benzīna dzinēji    3
2.  Dīzeļdzinēji    4
3.  Gāzes dzinēji    4
  Rotora-virzuļa-vārstuļu dzinēji    5
  Kombinētie dzinēji    6
  ID nepieciešamās papildus iekārtas    6
  ID izveidošanas un attīstības vēsture    6
  Četrtaktu dzinējs    8
  Divtaktu dzinējs    9
  Iekšdedzes dzinēju izmaksas un perspektīvas    9
  Izmantotās literatūras saraksts    9
Darba fragmentsAizvērt

Divtaktu dzinējs
Šī veida dzinējā darba process katrā no cilindriem notiek viena kloķvārpstas apgrieziena laikā – divi virzuļa gājieni. Saspiešanas takts un darba gājiens notiek tāpat kā četrtaktu dzinējā, bet cilindra piepildīšanas un iztukšošanas procesi notiek ar sūkņa palīdzību, un nevis saskaņā ar atsevišķām taktīm, bet īsā laika sprīdī, kurā virzulis atrodas apakšējā t.s. nāves punkta tuvumā. Sakarā ar to, ka divtaktu dzinējā pie vienāda cilindru skaita un kloķvārpstas apgriezienu skaita virzuļa darba gājieni notiek divreiz biežāk, litra jauda divtaktu dzinējos ir lielāka nekā četrtaktu dzinējos, teorētiski – divas reizes, praktiski – 1,5 - 1,7 reizes, tā kā daļu virzuļa pilnā gājiena aizņem gāzu apmaiņas procesi, un pati gāzu apmaiņa ir nepilnīgāka nekā četrtaktu dzinējam. Atšķirībā no četrtaktu dzinējiem, kuros atstrādāto gāzu izspiešana un svaiga gaisa iesūkšana tiek realizēta ar pašu virzuli, divtaktu dzinējos gāzu apmaiņa notiek uz darba maisījuma (dīzeļdzinējos – gaisa) padeves cilindrā zem spiediena rēķina, spiediens tiek realizēts ar izpūšanas sūkni, tādēļ gāzu apmaiņa tiek saukta par izpūšanu. Izpūšanas procesā svaigais gaiss (maisījums) no cilindra izspiež sadegšanas produktus izplūdes vārstos (1, 4, 5).

Iekšdedzes dzinēju izmaksas un perspektīvas
Četrtaktu ID cenas Latvijā svārstās apmēram 200 - 300 latu robežās (9). ID izmaksas ir atkarīgas no tam paredzētā pielietojuma, arī no izmēra un degvielas veida; visnozīmīgākās ID izmaksas sastāda degviela. Visdārgākā (arī kaitīgajiem izmešiem visbagātākā) ID izmantojamā degviela ir benzīns, dīzeļdegviela un aviācijas petroleja, tādēļ aktuāls ir jautājums par citām degvielas alternatīvām, piemēram, dabasgāzi, kurai ir lielas perspektīvas izmantošanai ID – lētums un nekaitīgums videi. Izmantojot dabasgāzi, nav nepieciešami arī ieguldījumi loģistikā un pārstrādē. Ekoloģiski tīri ir arī ūdeņraža dzinēji, kuri pamazām iekaro savas pozīcijas, taču attīstības valstīs (arī Latvijā) vēl ir ejams garš ceļš, līdz mēs atteiktos no naftas produktu kurināmā izmantošanas ID (10).
Izmantotās literatūras saraksts

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties