Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,19 (19%)
Cena ar atlaidi*:
0,80
Pirkt
Identifikators:507684
Vērtējums:
Publicēts: 08.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

DIDAKTIKA

Šim skaistajam vārdam H. Gudjons velta ļoti daudz uzmanības. Nodaļā ir aprakstīts par to, kas īstenībā ir didaktika, par didaktikas vēsturi. Minēti didaktiskie modeļi un to funkcijas. Gudjons aprakstījis mācību plāna attīstības teorijas, mācību konceptus un aktuālās attīstības tendences. Kā pēdējo šajā nodaļā autors min skolotāja lomu didaktikā.
Autors runājot par didaktiku, vislielāko nozīmi velta tieši didaktikas modeļiem un to pārstāvjiem, kuri pavisam ir pieci. Kā pirmais tiek minēts Kritiski konstruktīvais didaktikas modelis, kura pārstāvis ir Volfgangs Klafki.
Modeļa galvenais jēdziens ir izglītība. “Izglītības mērķis ir iemācīt skolēniem vēsturiski veidojošus cilvēces tagadnes un nākotnes būtisko problēmu izpratni, ieaudzināt katrā cilvēkā līdzatbildību un gatavību piedalīties to risināšanā”.[1;258]
Šī modeļa pārstāvis izglītības jēdzienu neattiecina tikai uz skolām, bet pievēršas arī apkārtējās vides aizsardzībai, mieram, sabiedriskām nevienlīdzībām un daudzām citām problēmām, kuras šodien sabiedrībā uzskatāmas par izglītības sastāvdaļu. Nedrīkst nepieminēt arī to, ka V. Klafki uzskata, ka mācību process ir arī sociālais process. Un balstoties uz to viņš parāda konkrētu mācību procesa plānošanas perspektīvu. Nenoliedzami, ka šā modeļa mērķis ir norādīt pedagogiem iespēju rīkoties atkarībā no situācijas, jo panākumus mācībās nosaka nevis sagatavotais plāns, bet gan iespējami produktīva mācību procesa īstenošana.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,29 €
Materiālu komplekts Nr. 1141519
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „H.Gudjona “Pedagoģijas pamatatziņas””.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/507684

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties