Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,49
Ietaupījums:
0,58 (13%)
Cena ar atlaidi*:
3,91
Pirkt
Identifikators:500972
Vērtējums:
Publicēts: 25.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1.Tukšums un sablīvējums
Daudzfigūru kompozīcijās, kur jāpanāk satraukuma iespaids, gleznotāji meklē risinājumus, kas ļautu izvairīties no gleznu pārblīvēšanas. Daudzveidība nav nekārtība! Kara ainās tiek attēlotas pat veselas armijas.
Velaskess. Izceltas dažas figūras (mazāk par duci) priekšplānā, savukārt otrajā plānā, lai radītu iespaidu par kara pulku, pietiek ar cepuru, šķēpu un neskaidru siluetu gūzmu.
Lai uzsvērtu darbības kņadu, mākslinieki izvēlas blīvas un sarežģītas kompozīcijas.
Dīrers. “Desmittūkstoš mocekļu sodīšana”. Atbilstoši sižetam bagātīgi pildīta glezna ar sīkām figūriņām.
2.Atvērta kompozīcija un noslēgta kompozīcija
Tukšo un blīvo laukumu izvietojumu kompozīcijā var raksturot kā atvērtu vai noslēgtu. Izšķir divus gleznu tipus:
Vienā tēli un motīvi veido sevī noslēgtu kopumu (noslēgta forma),
Otrā- rada iespaidu, ka redzamais pasaules fragments turpinās vēl aiz gleznas robežām (atvērta forma).
Noslēgtas kompozīcijas princips- sižeta elementi, īpaši cilvēku tēli, ir attēloti gleznas centrālajā daļā, bet starp viņiem un gleznas malās plešas “tukšums”- mazāk aizpildīts laukums.
Atvērta kompozīcija
Attēlotas dejotājas mēģinājumā vai uz skatuves, figūras nošķeltas no sāniem un kompozīcija it kā “iziet no gleznas rāmja”.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,22 €
Materiālu komplekts Nr. 1233256
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Glezniecības veidi, žanri. Plaknes organizācija”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/500972

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties