Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:124515
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

G. F. Hendelis ir tipiskākais baroka mūzikas pārstāvis, kurš (atšķirībā no Baha) atspoguļo savu laikmetu vairāk no laicīgā cilvēka skatu punkta.
18.gs. 1.pusē Eiropas mūzikā valda 2 žanri.
1) - savu uzvaras gājienu sāk opera. Iemesls - kastrātu skolas, kas ļoti aktīvi veidojās Itālijā, radās arī daiļdziedāšanas tehnika - bel canto. (H.laika ievērojamākie k. - Farinelli, Kafarelli.) Operai tolaik bija raksturīga liela greznība, monumentalitāte, bet tās galvenais "-" bija tāds, ka visa uzmanība tika pievērsta dziedātāju vokālo iespēju demonstrēšanai, nevis kāda mākslinieciska pārdzīvojuma radīšanai.
2) - aktuāla arī instrumentālā mūz., daudz orķ. darbu. Citu komp. daiļradē šis žanrs ir ļoti spožs, instrumenti maz individualizēti.
Itālijā operas žanra spilgtākais pārstāvis ir Džovanni Batista Pergolēzi (ievēr. darbi - opera "Kalpone-kundze", reliģ. satura darbs "Stabat mater"), bet instrumentālās mūz. - Domeniko Skarlati ( 1 no sonātes formas veidotājiem).
H. kā sava laika pārstāvis un sekotājs savas radošās darbības sākumposmā arī pievēršas šiem 2 žanriem, taču vēlāk virziens krasi mainās: sākumā H.raksta operas ar vēsturiskiem/mitoloģiskiem sižetiem, tēlo sadzīves ainas, bet dzīves otro pusi velta oratorijas žanram, centrā liekot Bībeles tematiku (atšķirībā no Baha, H. vairāk ir Bībeles notikumu ilustrators, nevis apcerētājs).
H.-i par savu komp. atzīst gan vācieši, gan angļi. Viņš ļoti agri nokļūst Itālijā, kur iepazīst turienes operu un uzraksta pirmās savējās, dažas izrādes arī iestudē. Pēc atgriešanās Vācija viņa darbus nepieņem, tāpēc H. diezgan ātri dodas uz Angliju. Operu sižetus viņš izvēlas savādāk, cenšas atspoguļot realitāti, bet Anglijas publika vēl nevar to saprast, tāpēc H. gan atver savu opernamu, taču 4 reizes bankrotē. Smagākais trieciens viņam ir 1728.g., kad blakus teātrī iestudē nenozīmīgu operu - H. plaģiātu (“Nabagu opera”). Tad H.pārtrauc darboties…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties