Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,99 (14%)
Cena ar atlaidi*:
12,21
Pirkt
Identifikators:658175
Vērtējums:
Publicēts: 07.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Franšīze laikmeta griežos    6
1.1.  Franšīzes rašanās pirmsākumi un attīstība    6
1.2.  Franšīze mūsdienās    10
2.  franšīzes teorētiskais raksturojums    13
2.1.  Franšīzes sistēmas    13
2.2.  Franšīzes veidi    14
  Pastāv arī vairākas franšīzes formas. To izvēli nosaka uzņēmējdarbības veids, franšīzes devēja stabilitāte un viņa reitings sava tipa uzņēmumu sektorā, franšīzes pircēja vietējā tirgus specifika. Tiek izdalīti trīs franšīzes pamata veidi    14
2.3.  Franšīzes modeļi    17
3.  Mazo un vidējo uzņēmumu nākotnes perspektīvas    21
3.1.  Franšīzes formas attīstības perspektīvas maziem un vidējiem uzņēmumiem    21
3.2.  Franšīzes attīstības faktori Latvijā    23
3.3.  Zīmola- brenda loma franšīzē    27
3.4.  Ko nozīmē franšīze Latvijas tiesībās    29
3.5.  Finanšu un nodokļu analīze franšīzē    31
3.6.  Kā novērtēt biznesu un izvērtēt pareizo franšīzi    34
4.  Franšīzes attīstība dažādos pasaules reģionos    37
4.1.  Franšīze Ķīnā un tās nozīme ekonomikas attīstībā    37
4.2.  ASV ekonomika un franšīzes loma tās attīstībā    39
  Dažādu veidu uzņēmumu likvidācijas īpatsvars ASV    40
4.3.  Franšīzes attīstības tendences Eiropā    41
  Franšīze lielāko un ietekmīgāko Eiropas valstu ekonomikā    42
  Secinājumi un priekšlikumi    43
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Pēdējā laikā, it sevišķi pēdējos gadu desmitos, pasaules attīstītajās valstīs ļoti populārs kļuvis un plaši izplatīts ir biznesa kārtošanas paņēmiens – franšīze, kas pēc savas definīcijas ir preču un pakalpojumu izplatīšanas metode, partnerattiecību veids ar precīzi formulētiem pušu pienākumiem un tiesībām starp frančīzes devēju un frančīzes pircēju. Tomēr daudzās valstīs, tai skaitā arī Latvijā, šis biznesa ceļš pagaidām ir maz pazīstams.
Viens no efektīviem uzņēmējdarbības veidiem, kas ļauj integrēties tirgū ir franšīze, kura atver milzum daudz iespēju pastāvīgai biznesa attīstībai. Šis uzņēmējdarbības veids ļauj izmantot pieredzi, zināšanas, tehnoloģisko noslēpumus, „know-how”, kas ir radījis sev jau noteiktu tēlu starp tirgus dalībniekiem un patērētājiem. Šāda uzņēmējdarbība rada lielgabarīta biznesa formu. Pati franšīzes ideja ir samērā vienkārša. Maziem un vidējiem uzņēmumiem tas ir stabils un ienesīgs bizness, savukārt pasaulē pazīstamām un stabilām kompānijām tā ir iespēja paplašināt savas pozīcijas tirgū. Franšīze, tās ir līguma attiecības starp divām neatkarīgām juridiskām pusēm, kur viena no pusēm ir franšīzes devējs un otra franšīzes ņēmējs. Franšīzes ņēmēja un devēja mērķis ir palielināt preču vai pakalpojumu noietu, nodrošinot vārda (zīmola), tirdzniecības markas vai preču zīmes atpazīstamību, drošu, vienveidīgu un pārbaudītu izmantošanu.
Franšīze ir viena no biznesa jomām, kas Latvijā vēl nav guvusi īstu atzinību un popularitāti, jo starptautiskās franšīzes licences cena ir samērā dārga, tās cena svārstās no pāris tūkstošiem līdz padsmitiem tūkstošiem. Latvijas uzņēmēju franšīze nevar nodrošināt augsta servisa kvalitāti, jo trūkst pieredzes. Latvijā ir tikai pāris vietējo uzņēmēju, kuri piedāvā franšīzes konceptu. Autors darbā apskata vienu no franšīzes sistēmām, kas ir izveidojusies pēdējo trīs gadu laikā - mazumtirdzniecības veikalu tīklu ELVI.
Franšīze ir viens no risinājumiem mazā un vidējā biznesa attīstībai Latvijā. Latvijā ir daudz jomas, kam ir franšīzes potences tās ir ātrās apkalpošanas restorāni, automašīnu serviss/noma, zobārstniecības prakses, kā arī kompānijas, kas ir ilgstoši strādājušas un piedāvājušas pakalpojumus vai produktus, iegūstot patērētāja uzticību un spējušas nodrošināt nemainīgu kvalitāti.
Franšīze savā būtībā ietver iespēju, uzpircējam uzsākt savu biznesu gan lokālā, gan starptautiskā vidē uz daudzu gadu laikā pārbaudītas pieredzes, zināšanu un atbalsta no franšīzes devēja puses, pamatiem. Lielākajā daļā gadījumu uzņēmējs sākot savu privāto biznesu, uzņemas ļoti lielu risku par tā izdošanos. Franšīzes gadījumā, uzņēmējs tiks sagatavots, apmācīts un atbalstīts dažāda veida marketinga aktivitātēs, lietos jau labi pazīstamu nereti starptautiski atpazīstamas firmas vārdu, kas jau vien ir ļoti laba reklāma.
Starptautiskā mērogā tas palīdz attīstīties maziem un vidējiem uzņēmumiem visā pasaulē, jo franšīze no vienas puses ir mazā uzpircēja enerģiskums un saistības, bet, no otras, - lielas, nereti starptautiskas kompānijas resursi, komerciālā varenība un milzīgā pieredze. Rezultātā izveidojas izdevīga kombinācija ar milzīgām panākumu iespējām. Visur, kur vien franšīze ir izplatījusies, tas ir bijis drošs paņēmiens, kā:
• palīdzēt cilvēkam nodarboties ar biznesu patstāvīgi, taču nebūt tajā vienam, bez sabiedroto – pieredzējušo atbalsta;
• palīdzēt franšīzes devēja kompānijai paplašināties bez liekām izmaksām, daudzskaitlīga pārvaldes aparāta veidošanas un uzturēšanas, kā arī neizjūtot grūtības korporatīvo uzņēmumu plašā tīkla pārvaldē un uzraudzībā.
Daudzi juridiski patstāvīgi uzņēmumi pasaulē nopirkuši tādu starptautiski stabilu un populāru kompāniju kā McDonalds, Coca-Cola, Pizza Hut, Neste, Statoil, Philips u.c. kompāniju franšīzes un ieiet gatavā tirgū, izmantojot tehnoloģiju standartizāciju, pieredzi un organizācijas formas, ātri izvērš sekmīgu darbību un gūst ienākumus.
Darba mērķis ir, izcelt šīs uzņēmējdarbības formas pozitīvos aspektus starptautiskā mērogā, pamatojoties uz teoriju un lielo pasaules kompāniju pieredzi un to veiksmīgu starptautisko uzņēmējdarbību, lai ieguldītu kaut niecīgu artavu tās popularizēšanā. Runājot par pozitīvajiem aspektiem, ir svarīgi izpētīt un iespējams atrast arī negatīvos, lai pēc iespējas daudzpusīgāk apskatītu franšīzi.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Franšīze”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/658175

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties