Konspekts
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Faktoru analīzes izmantošana tirgzinību pētīšanā-
Faktoru analīzes izmantošana tirgzinību pētīšanā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | FAKTORU ANALĪZES BŪTĪBA | 4 |
2. | FAKTORANALĪZES PAMATJĒDZIENI | 7 |
2.1. | DATU MATRICA | 7 |
2.2. | FAKTORANALĪZES MODELIS | 7 |
3. | FAKTORANALĪZES PIELIETOJUMS EKONOMIKAS UZDEVUMOS | 9 |
5. | FAKTORU ANALĪZES IZMANTOŠANA MĀRKETINGA PĒTĪJUMOS | 12 |
PIEMĒRS | 14 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 16 |
4. FAKTORU ANĀLĪZES IZMANTOŠANA MĀRKETINGA PĒTĪJUMOS.
Faktoru analīzes galvenie mērķi ir:
1. mainīgo daudzuma samazināšana;
2. mainīgo klasifikācija (sakarību struktūras pētīšana starp mainīgajiem).
Atkarībā no šiem mērķiem, faktoru analīze var tikt izmantota gan kā datu redukcijas, gan kā klasifikācijas metode.
Faktoru analīze ir statistiska metode, ko plaši pielieto sociālajās zinātnēs:
mārketingā;
produktu vadīšanā;
operāciju pētīšanā,
kā arī citās zinātnēs, kas saistās ar lielu datu apjomu. Faktoru analīzes galvenais uzdevums šajā gadījumā ir samazināt sākotnējo mainīgo skaitu, aizstājot tos ar mākslīgi izveidotajiem jauniem mainīgajiem jeb faktoriem. Pie tam, šie faktori spēcīgi korelē ar sākotnējiem datiem (mainīgajiem).
Faktoru analīze tiek plaši pielietota mārketinga pētījumos:
1. tirgus segmentācijā, lai noteiktu mainīgos ar mērķi grupēt patērētājus. Piemēram, patērētājus var grupēt atkarībā no tā, kam viņi pievērš uzmanību, iegādājoties produktu;
2. produkta/brenda pētījumos, lai noteiktu produkta/ brenda īpašības, kas ietekmē produkta/brenda izvēli;
3. reklāmas pētījumos , lai analizētu mērķtirgus patērētāja ieradumus;
4. cenas pētījumos, lai, piemēram, identificētu patērētājus, kas ir jūtīgi pret cenām [3;865].
Produkta pētīšanas process, kurā tiek izmantota faktoru analīze var būt sekojošs:
1. nosaka produkta raksturīgākās īpašības (5-20), pēc kurām patērētājs novērtē produktu noteiktajā produktu grupā;
2. pielieto kādu no datu savākšanas metodēm (piem. aptauju), lai savāktu datus no respondentiem par produkta īpašību vērtējumu;
3. apstrādā datus elektroniski (SPSS, SAS, u.c. programmas), pielietojot faktoru analīzes metodi un rezultātā iegūst faktorus;
4. izmanto šos faktorus, lai konstruētu kartes, vai pielietotu kādas no produkta pozicionēšanas metodēm.
…
Veiksmīga mārketinga pamats ir tirgus pētījums, kuru preces ražotājs atkarībā no savām finansiālajām iespējām var veikt pats vai pasūtīt specializētās aģentūrās, kas veic mārketinga pētījumus. Sekmīgai mārketinga stratēģiju plānošanai ir nepieciešama informācija – par potenciāliem mērķu tirgiem un viņu iespējamo reakciju uz uzņēmuma mārketinga mix, kā arī par konkurentiem un citiem no uzņēmuma kontrolējamiem lielumiem. Bez labas mārketinga informācijas vadītājs vadās pēc intuīcijas vai minējumiem, kas mūsu ātri mainīgajos konkurences apstākļos un ekonomiskajā situācijā izraisa neveiksmes. ................. Ar faktoru analīzes palīdzību var noskaidrot pazīmes, kas atrodas ārēji novērojamo vai izmērāmo pazīmju pamatā. Vairāku pazīmju saistība var būt latentu (apslēpts, slēpts) pazīmju nosacīta. Šo latento mainīgo dēvē par faktoru. Faktoru analīze ļauj ne tikai atrast faktorus, kas atrodas vairāku mainīgo lielumu vienības pamatā, bet arī dod iespēju novērtēt šīs saistības ciešumu starp faktoru un novērotajām pazīmēm, respektīvi, atbildēt uz jautājumu, cik liels ir faktora īpatsvars katrā pazīmē. Atšķirībā no citām matemātiskās statistikas metodēm, faktoru analīze neprasa sākotnējās hipotēzes izvirzīšanu. Tās rezultāti var kalpot par pamatu šādas hipotēzes izstrādāšanai. Lietojot šo datu analīzes metodi, nav nepieciešams veidot izlasi. Vēlams, lai grupā ietvertie cilvēki pēc pētāmās pazīmes būtu atšķirīgi.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- Faktoru analīzes izmantošana tirgzinību pētīšanā
- Regresijas un korelācijas analīzes rezultātu interpretācijas iespējās
- Tirgzinību teorija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Tirgzinību teorija
Konspekts augstskolai25
-
Regresijas un korelācijas analīzes rezultātu interpretācijas iespējās
Konspekts augstskolai26
Novērtēts! -
Ekonomiskās analīzes teorija - eksāmena jautājumi
Konspekts augstskolai2
-
Finanšu analīzes formulas
Konspekts augstskolai4
-
Lineārās programmēšanas izmantošana plānošanā
Konspekts augstskolai13