Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
6,49
Ietaupījums:
1,04 (16%)
Cena ar atlaidi*:
5,45
Pirkt
Identifikators:182404
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2006.g. - 2007.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  FAKTORU ANALĪZES BŪTĪBA    4
2.  FAKTORANALĪZES PAMATJĒDZIENI    7
2.1.  DATU MATRICA    7
2.2.  FAKTORANALĪZES MODELIS    7
3.  FAKTORANALĪZES PIELIETOJUMS EKONOMIKAS UZDEVUMOS    9
5.  FAKTORU ANALĪZES IZMANTOŠANA MĀRKETINGA PĒTĪJUMOS    12
  PIEMĒRS    14
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    16
Darba fragmentsAizvērt

4. FAKTORU ANĀLĪZES IZMANTOŠANA MĀRKETINGA PĒTĪJUMOS.
Faktoru analīzes galvenie mērķi ir:
1. mainīgo daudzuma samazināšana;
2. mainīgo klasifikācija (sakarību struktūras pētīšana starp mainīgajiem).
Atkarībā no šiem mērķiem, faktoru analīze var tikt izmantota gan kā datu redukcijas, gan kā klasifikācijas metode.
Faktoru analīze ir statistiska metode, ko plaši pielieto sociālajās zinātnēs:
mārketingā;
produktu vadīšanā;
operāciju pētīšanā,
kā arī citās zinātnēs, kas saistās ar lielu datu apjomu. Faktoru analīzes galvenais uzdevums šajā gadījumā ir samazināt sākotnējo mainīgo skaitu, aizstājot tos ar mākslīgi izveidotajiem jauniem mainīgajiem jeb faktoriem. Pie tam, šie faktori spēcīgi korelē ar sākotnējiem datiem (mainīgajiem).
Faktoru analīze tiek plaši pielietota mārketinga pētījumos:
1. tirgus segmentācijā, lai noteiktu mainīgos ar mērķi grupēt patērētājus. Piemēram, patērētājus var grupēt atkarībā no tā, kam viņi pievērš uzmanību, iegādājoties produktu;
2. produkta/brenda pētījumos, lai noteiktu produkta/ brenda īpašības, kas ietekmē produkta/brenda izvēli;
3. reklāmas pētījumos , lai analizētu mērķtirgus patērētāja ieradumus;
4. cenas pētījumos, lai, piemēram, identificētu patērētājus, kas ir jūtīgi pret cenām [3;865].
Produkta pētīšanas process, kurā tiek izmantota faktoru analīze var būt sekojošs:
1. nosaka produkta raksturīgākās īpašības (5-20), pēc kurām patērētājs novērtē produktu noteiktajā produktu grupā;
2. pielieto kādu no datu savākšanas metodēm (piem. aptauju), lai savāktu datus no respondentiem par produkta īpašību vērtējumu;
3. apstrādā datus elektroniski (SPSS, SAS, u.c. programmas), pielietojot faktoru analīzes metodi un rezultātā iegūst faktorus;
4. izmanto šos faktorus, lai konstruētu kartes, vai pielietotu kādas no produkta pozicionēšanas metodēm.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −12,22 €
Materiālu komplekts Nr. 1248465
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Faktoru analīzes izmantošana tirgzinību pētīšanā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/182404

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties