Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,11 (11%)
Cena ar atlaidi*:
0,88
Pirkt
Identifikators:187739
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Dārziņš bija cilvēks, kurš nedzīvoja savā laikmetā, bet gan daudz tam pa priekšu, un viņa māksla bija daudz dziļāka nekā pārējo tā laika komponistu darbi. Varbūt tieši šī disharmonija starp reālo vidi, sabiedrību un viņa sapņiem noved pie šīs nepatīkamās mākslinieka traģēdijas. Laikā kad Jurjāni bija slavā, Dārziņš sapņo, ka Latvijai būs sava nacionālā opera, kur nebūs vietas salkanumam un jūtu seklumam. Dārziņš sāk kritizēt gan vāciešus, gan latviešus, to interpretācijas, un šīs pelēcības apvienojas un sāk pelt pašu Dārziņu par to, ka viņš nav beidzis konservatoriju. Dārziņa mūzika ir pārāk spēcīga priekš šīs pelēkās vides.
Dārziņš gan sev, gan sava laika sabiedrībai izvirzīja augstus mākslinieciskos kritērijus. Tādēļ, varbūt, viņa darbu klāsts nav tik liels, bet, kā rāda vēsture, visi darbi ir ar paliekošu vērtību. Dārziņš bija ideālists un viņa kritērijiem atbilda divu komponistu daiļrades: Mocarts- ar savu vienkāršību un Čaikovskis ar savu patieso emocionalitāti un jūtu spēku.
Tematika- Centrālā tēma, par ko Dārziņš runā savos darbos ir jūtu pasaule gan tieša, gan alegoriskā izpausmē saistībā ar dabu. Viņš pirmais skar arī mātes mīlestības tēmu. Agrā jaunībā Dārziņš ir iespaidojies no Pēterburgas jaunlatviešiem, kas skāra dzimtenes mīlestības un patriotisma tēmu (Baumaņu Kārlis, Juriānu Andrejs). Tieši Dārziņš asi izjūt laikmeta elpu un pirms revolūcijas laika noskaņojumu, kad ir tāds pacēlums, brīvdomība, un pēcrevolūcijas depresiju. Daiļrades beigu posmā dominē traģiskā līnija. Ir divi izņēmumi no šī saraksta- solo dziesma ,,Spāniešu romance”, kur parādīta eksotiska zeme un mīla, un kora mūzikā- ,Nāru dziesma”, kur parādās fantastiskie tēli.
Žanri- Pamat žanri ir kora dziesmas un solo dziesmas. Dārziņš rakstījis arī simfonisko mūziku, bet vienīgais , kas ir saglabājies ir ,,Melanholiskais valsis”. Viņam ir bijušas simfoniskās miniatūras ,,Liriska fantāzija”, ,,Vientuļā priede” un mazā svīta. Melngalvju nama ugunsgrēkā sadeg Dārziņa operas ,,Rožainās dienas” klavierizvilkums. No tā saglabājušās tikai 24 lpp. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −0,65 €
Materiālu komplekts Nr. 1178662
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Emīls Dārziņš”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/187739

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties