Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
11,49
Ietaupījums:
2,07 (18%)
Cena ar atlaidi*:
9,42
Pirkt
Identifikators:321819
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Eksāmena jautājumi skolu didaktikā

1. Didaktika, pamatkategorijas, saistība ar citām zinātnēm.
Didaktika – zinātne par izglītību un mācībām. Tā ir pedagoģijas nozare, kas pēta mācību procesa vispārīgās likumsakarības neatkarīgi no mācību priekšmeta specifikas. Šo specifiku pēta mācību priekšmetu metodikas. Didaktikas izpētes priekšmets ir mācību process, tā likumsakarības.
Didaktika kā pedagoģiska disciplīna operē ar pedagoģijas vispārīgajiem jēdzieniem: audzināšana, pedagoģiskā darbība, izglītība, u.c., taču kā mācību un izglītības teorijai didaktikai ir savi specifiskie jēdzieni. Pie tiem pieder: mācības, mācīšana, mācīšanās, izglītības saturs, mācību metode u.c.
Mācības ir mērķtiecīga, iepriekš izplānota mācošā un mācāmā saskarsme, kuras gaitā noris mācāmā izglītošanās, audzināšana un attīstība, tiek apgūtas cilvēces pieredzes, darbības un izziņas apguves pieredzes dažādas puses. Pasniedzējs veic darbību, ko apzīmē ar terminu mācīšana, mācāmais iekļauts mācīšanās darbībā, kurā tiek apmierinātas viņa izziņas vajadzības. Mācīšanās procesu ievērojamā mērā ietekmē motivācija.
Izglītības saturs – zināšanu, prasmju un iemaņu sistēma, interešu, spēju, prāta un jūtu kultūras līmenis, kas cilvēkam jāsasniedz skolas mācību un patstāvīgās dzīves gaitā. Izglītības saturu nosaka zinātnes, kultūras, ražošanas spēku attīstības līmenis, uzdevumi, kādus sabiedrība izvirza skolai konkrētā vēstures posmā. Didaktika sakarā ar intensīvajiem integrācijas procesiem operē arī ar citu zinātņu nozaru jēdzieniem: sistēma, elements, struktūra, funkcija, organizācija, formalizācija u.c.
Didaktikas pētījumos bieži var sastapt tādus psiholoģijas jēdzienus: uztvere, apguve, garīgā attīstība, domāšana, iegaumēšana u.c. No kibernētikas didaktikas apritē iegājuši jēdzieni: atgriezeniskie sakari, dinamiskā sistēma u.c. No citām zinātnēm pārņemtie jēdzieni atspoguļo mācību atsevišķas puses, dod didaktikai materiālu tās pētīšanas priekšmeta teorētiskajai izpratnei. Pašas didaktikas jēdzieniskais aparāts darbojas kā sakārtota sistēma un saistās ar galvenajām kategorijām mācīšana un mācīšanās to vienotībā. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −11,78 €
Materiālu komplekts Nr. 1140268
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Eksāmena jautājumi skolu didaktikā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/321819

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties