Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,99
Ietaupījums:
0,75 (15%)
Cena ar atlaidi*:
4,24
Pirkt
Identifikators:907470
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Pieprasījums un piedāvājums. Tos noteicošie faktori    3
  Pieprasījuma un piedāvājuma elastība    4
  Pilnīga konkurence. Firmas darbības īpatnības pilnīgas konkurences apstākļos    4
  Monopolkonkurence. Firmas darbības īpatnības monopolkonkurences apstākļos    5
  Oligopols. Firmas darbības īpatnības oligopola apstākļos    5
  Pilnīgs monopols. Firmas darbības īpatnības pilnīga monopola apstākļos    6
  Iekšzemes kopprodukts. Tā aprēķināšanas metodes    6
  Ekonomikas cikliskā attīstība: cēļoņi un sekas    7
  Inflācijas. Tās cēļoņi, formas, sekas un pretinflācijas pasākumi    8
  Nodarbinātība, bezdarbs un tā sociāli ekonomiskās sekas    10
  Ārējā tirdzniecība: tās ietekme uz ekonomiku    10
  Ārējās tirdzniecības politika    11
  Investīcijas: to veidi un nozīme valsts ekonomikas attīstībā    11
  Vasts monetārā politika un tās nozīme    13
  Valsts fiskālā politika, tās nozīme un ietekme uz uzņēmējdarbību    13
  Valsts un pašvaldību nodevas    15
  Nodokļu un nodevu sistēma. Valsts nodokļi, to raksturojums    17
  Uzņēmuma ienākuma nodoklis    19
  Mārketinga kompleksa nozīme preces pilnveidošanā uzņēmumā    21
  Preces dzīves cikla nozīme mārketinga plānošanā    21
  Uzņēmējdarbības izmaksas. Mainīgās un pastāvīgās (fiksētās) izmaksas    22
  Pašizmaksa. Galvenās pašizmaksas kalkulēšanas metodes    23
  Pamatlīdzekļi, to nolietojuma uzskaites metodes    24
  Apgrozāmie līdzekļi, to sastāvs, izmantošanas rādītāji    26
  Peļņas un rentabilitātes rādītāji un to analīze    28
  Likviditāte: būtība un rādītāji    29
  Ražošanas organizēšanas galvenie uzdevumi un principi    29
  Uzņēmuma vadīšanas metodes    32
  Uzņēmuma vadīšanas organizātoriskās formas    32
  Darba samaksas organizēšana uzņēmumā    34
  Darba līguma noformēšana un noslēgšana    36
  Pirkuma līgumam izvirzītās prasības    38
  Uzņēmuma grāmatvedības uzskaites formas    38
  Uzņēmuma finanšu pārskati    39
  Plānošana un prognozēšana, to nozīme uzņēmējdarbībā    39
  Plānošana: principi un secība    41
  Plānošanā izmantojamās metodes    42
  Uzņēmuma finansēšanas avoti    42
  Uzkrāšana un diskontēšana, vienkāršie un saliktie procenti    44
  Līzings un tā veidi    45
  Vertspapīru tirgus finanšu instrumentu veidi    45
  Akciju un obligāciju raksturojošie rādītāji    47
  Maksātspēja. Kredītu nodrošinājuma veidi    47
  Loģistikas funkcijas uzņēmuma struktūrā    49
  Loģistikas nozīme ekonomikas globalizācijas procesos    49
Darba fragmentsAizvērt

Pieprasījums – noteikta veida preču daudzums, kuru patērētāji vēlas un spēj nopirkt par noteiktu cenu.
Piedāvājums – noteikta veida preču daudzums, kuru pārdevēji vēlas un spēj saražot un piedāvāt pārdošanai par noteiktu cenu, noteiktā laika posmā.
Faktori, kas nosaka pieprasījumu ir sekojoši:
patērātāju ienākumi (pieaugot patērētāju ienākumiem, pieprasījuma apjoms pēc vairākām precēm pieaug un otrādi);
aizstājēju jeb substitūtu cenas (aizstājēji ir preces, kuras var lietot kādas citas preces vietā, piemēram, sviestu var aizstāt ar margarīnu; ja sviesta cena pieaugs, tad pieprasījums pēc margarīna pieaugs, un otrādi);
kopā lietojamo jeb komplementāro preču cenas (tās ir preces, kuras ir savstarpēji papildinošās, piemēram, benzīns un motoreļļa; ja samazināsies benzīna cena, tad cilvēki vairāk brauks ar automobīli un pieaugs pieprasījums pēc motoreļļas);
patērētāju gaume (dotajam produktam labvēlīgas patērētāju gaumes izmaiņas, kas rodas, izmainoties reklāmai vai modei, izraisīs pieprasījuma pieaugumu, un otrādi);
pircēju skaits (palielinoties pircēju skaitam, palielinās arī pieprasījums, un otrādi);
pircēju prognozes (tās var būt pamatotas vai iedomātas).
Faktori, kas nosaka piedāvājumu ir sekojoši:
tehnoloģija (tās pilnveidošana dod iespēju paaugstināt ražošanas efektivitāti);
nodokļi un dotācijas (nodokļu paaugstināšana izraisa ražošanas un piedāvājuma samazināšanos; pareizi orientētas dotācijas var paplašināt ražošanu un piedāvājumu);
kredīta procents (pieaugot kredīta procentam, kapitāls, t.i. aizņēmums kļūst dārgāks un mazāk pieejams; tas izraisa ražošanas un piedāvājuma samazināšanos);
pārdevāju skaits (jo vairāk firmu iesaistās preces ražošanā, jo lielāks būs šo preču piedāvājums, un otrādi);
ražotāju prognozes (cenas samazināšanās prognoze var iespaidot ražotāju vēlmi piegādāt tirgū preci nekavējoties).

1.Pieprasījuma un piedāvājuma elastība

Pieprasījuma elastība – pieprasījuma izmaiņu rādītājs atkarībā no cenas izmaiņām.
Pieprasījums var būt:
elastīgs (ja dotās procentuālās cenas izmaiņas izraisa lielākas procentuālās pieprasījuma izmaiņas, piemēram, cena samazinās par 2%, bet pieprasījums pieaug par 4%; E>1);
neelastīgs (ja dotās procentuālās cenas izmaiņas izraisa mazākas procentuālās pieprasījuma izmaiņas, piemēram, cena samazinās par 2%, bet pieprasījums pieaug par 1%; E<1);
vienādi elastīgs (ja dotās procentuālās cenas izmaiņas izraisa tādas pašas procentuālās pieprasījuma izmaiņas, piemēram, cena samazinās par 2%, bet pieprasījums pieaug par 2%; E=1)
Piedāvājuma elastība – piedāvājuma izmaiņu rādītājs atkarībā no cenas izmaiņām.
Atkarībā no piedāvājuma procentuālās palielināšanās, kas ir lielāka, mazāka vai vienāda ar attiecīgajām cenu procentuālajām izmaiņām, izšķir elastīgu, neelastīgu vai vienādelastīgu piedāvājumu.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Ekonomika”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/907470

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties