Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,99
Ietaupījums:
0,55 (11%)
Cena ar atlaidi*:
4,44
Pirkt
Identifikators:111511
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Dzenošā tilta galvenās sastāvdaļas    4
  Galvenais pārvads    5
  Diferencials    7
  Konisko zobratu parastais diferenciāls    8
  Sprūdtapu pašbloķējošais diferenciāls    8
  Dzenošās pusasis    9
  Dzenošais tilts ar atslogotām ousasīm    9
  Dzenošais tilts ar pusatslogotām pusasīm    10
  Izmantotā literatūra    12
Darba fragmentsAizvērt

Galvenais pārvads.

Automobiļa galvenā pārvada uzdevums ir:
1) pārnest griezes momentu zem taisna leņķa no kardānpārvada uz riteņu dzenošajām vārpstām.
2) Palielināt dzenošo riteņu vilkt spēju.
Galveno pārvadu kopā ar diferenciāli iebūvē kopējā karterī automobiļa pakaļējā tiltā.
Vieglā automobiļa galvenais pārvads sastāv no diviem koniskiem zobratiem. Lai sasniegtu labāku sazobi un klusāku galvenā pārvada darbu, galvenā pārvada zobratiem izveido likos zobus.
Mazo konisko zobratu parasti izgatavo vienā gabalā ar vārpstu. Vārpstas otrā galā izveido gareniskas rievas, uz kurām nostiprina atloku.
Lielais koniskais zobrats ar bultskrūvēm tiek piestiprināts pie diferenciāļa čaulas.
Galvenā pārvada pārnesumu skaitli, respektīvi, konisko zobratu zobu skaitu attiecību aprēķina, vadoties no automobiļa tipa, dzinēja jaudas un vēlamā maksimālā braukšanas ātruma. Tā, piemēram, GAZ – AA automobiļos galvenā pārvada zobratu pārnesumu skaitlis ir 6,6 vai 6,67; M1 automobiļos – 4,44 un ZIS – 5 automobiļos – 6,41.
Tātad GAZ – AA automobiļos pakaļējo riteņu apgriezienu skaits ir 6,6 reizes mazāks nekā kardānvārpstai, bet toties pakaļējo riteņu griešanās spēks ir 6,6 reizes lielāks nekā kardānvārpstai.
ZIS – 5 automobiļos, lai pārmērīgi nepalielinātu lielā šķīvju zobrata caurmēru, bet tomēr iegūtu vēlamo zobratu pārnesumu skaitli – iebūvē divkāršo galveno pārvadu. Tas sastāv no diviem koniskiem zobratiem ar spirālveidīgiem zobiem un diviem cilindriskiem zobratiem ar taisniem zobiem.
Kardānvārpstas mazais koniskais zobrats griež lielo šķīvju zobratu, kas nostiprināts uz starp vārpstas; uz pēdējās nostiprinātās, vai izgatavots no viena gabala ar starp vārpstu, mazais cilindriskais zobrats, kas atrodas pastāvīgā sazobē ar lielo cilindrisko zobratu.
Divkāršu galveno pārvadu sauc arī par reduktoru.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,42 €
Materiālu komplekts Nr. 1131820
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Dzenošie tilti, to principiālā uzbūve”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/111511

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties