Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:177962
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Dāvanu pasniegšana    4
2.  Dāvanu izvēlēšanās    5
3.  Dāvanu pasniegšana    7
4.  Dāvanu saņemšana un pateikšanās par tām    8
5.  Biznesa dāvanas, ko piedāvā dažādi veikali    9
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    11
Darba fragmentsAizvērt

Ievads.

Praksē ir grūti novilkt striktu robežu starp dāvanu un suvenīru. Abu mērķis ir sagādāt prieku un parādīt mūsu draudzīgo attieksmi. Protams, katram ir savi uzdevumi. Suvenīram piemīt simboliska nozīme, vienlaikus ar lietisku vērtību tam jāatgādina par notikumu vai valsti, iestādi vai uzņēmumu, no kura tas pasniegts. Dāvana ir vairāk personiska, tai jābūt patīkamai un noderīgai saņēmējam – cilvēkam vai uzņēmumam. Ideālā variantā šie abi uzdevumi ir apvienoti: rūpīgi izvēlēts dāvinājums iepriecina saņēmēju un līdz ar to atgādina arī par dāvinātāju.
Dāvana nedrīkst kādu uzpirkt vai jelkādi ietekmēt. Dāvināšanas būtība ir atklāt ieinteresētību un paust cieņu pret saņēmēju. Dāvanas mērķis –laba nodoma demonstrēšana un uzticības vai simpātiju veidošana.
Par tendencēm vairāk var runāt biznesa dāvanu grupā, vispārējo priekšmetu vidū haoss ir visai liels. Dāvinātāji meklē arvien kvalitatīvākas mantas. Lielāka summa tiek maksāta par oriģinālām dāvanām. Kaut ko savdabīgu izgudrot ir arvien grūtāk, tas arī maksā vairāk. Par savu stilu vairāk domā un vairākus gadus nemainīgu to ietur lielākās kompānijas. Mazāk tiek dāvinātas vienkāršas lietas. Lielāka piekrišana ir, piemēram, no dabiskas ādas darinātam nelielam makam vai portfelim, nevis pamatīgam imitācijas izstrādājumam. Svarīgi, lai uz dāvanas nebūtu redzams ražotāja vārds, bet varētu izlasīt tikai firmas nosaukumu, kas velti sarūpējusi. Lai gan lietišķajās attiecībās dāvanu iesaka izvēlēties 5-15 latu robežās (īpašos gadījumos -25 Ls), pēdējos gados populāri kļūst pasniegt vidējas vērtības (līdz 30 latiem) dāvanu. Turklāt ar vērtību neiesaka pārspīlēt, lai biznesa partnerus neizlutinātu vai neaizvainotu. Vērtība jācenšas aizstāt ar oriģinalitāti. Jāņem arī vērā, ka katrā nākamajā reizē dāvanai jābūt pārākai par iepriekš pārsniegto.
Dāvana ir kā spogulis, kurā atspoguļojas dāvinātāja un dāvanas pieņēmēja attiecības. Tā var liecināt par patmīlību un nesavtību, par izšķērdību un skopumu, arī par prātu un netaktiskumu, humora izjūtu un gaumes trūkumu. Ne velti sakām –māksla dāvināt.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties