Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Daudzstāvu dzelzsbetona karkasa ēkas projektēšana

     

    Konspekts38 Fizika

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,56 (11%)
Cena ar atlaidi*:
12,64
Pirkt
Identifikators:726209
Vērtējums:
Publicēts: 20.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Uzdevums    3
  Modeļa projektēšana, izmantojot aprēķina programmu Lira 9.2    4
  Materiālu definēšana LIR- VISOR    4
  Slodžu definēšana    7
  Dzelzsbetona elementu projektēšana datorprogrammā LIR-ARM    12
  Rezultātu apkopojums    15
1.  Divu izvēlēto kolonnu rezultātu apkopojums    15
2.  Divu izvēlēto siju rezultātu apkopojums    17
3.  1. stāva pārseguma plātnes stiegrojuma aprēķins    19
  Modeļa projektēšana, izmantojot aprēķina programmu Monomax 4.0    24
  Dzelzsbetona kolonnu aprēķins Monomax apakšprogrammā    30
1.  Kolonna 1-10    30
2.  Kolonna 1-11    32
  Dzelzsbetona siju aprēķins monomax apakšprogrammā    33
1.  Sija 1-15.1    33
2.  Sija 1-13.1    35
  Rezultātu salīdzinājums    42
  Kolonnu stiegrojums    42
  Siju stiegrojums    42
  Dzelzsbetona plātnes maksimālais stiegrojums    2
  Secinājumi    43
Darba fragmentsAizvērt

Šī kursa darba ietveros modelēju sešstāvu dzelzsbetona karkasa ēku divās aprēķina programmās- Lira 9.2 (kopā ar Lir Arm) un Monomax 4.0 (kopā ar apakšprogrammām Балка, Колонна, Плита). Galvenais kursa darba mērķis- salīdzināt iegūtos stiegrojuma rezultātus pārseguma plātnei, sijai un kolonnai starp abām programmām.
Salīdzinot kolonnas, rēķinājos ar to, ka Monomax minimālo stiegrojumu tām rēķina izejot no konstruktīvajām prasībām, bet Lira pēc stiprības aprēķina, tāpēc apzināti izvēlējos divas vairāk noslogotās kolonnas. Ja būtu izvēlējies mazāk noslogotu kolonnu, kurai datorprogrammā Lir Arm būtu nepieciešams, piemēram, tikai 4xØ12 stiegrojums, Monomax pie tām pašām piepūlēm piešķirtu konstruktīvo stiegrojumu 4xØ16, izejot no konstruktīvajiem apsvērumiem, tādā veidā rastos liela procentu atšķirība, kas neobjektīvi raksturotu atšķirību starp šīm programmām. No manis izvēlētajām kolonnām lielākā atšķirība starp aprēķinu programmām bija 21%, stiegrojumi attiecīgi 4x Ø25 un 4x Ø28. Lielākais diametrs ir nepieciešams Monomax piedāvātajam stiegrojumam. Tas ir izskaidrojams ar to, ka dzelzsbetona karkasa ēkas modeļus taisīju katrā programmā atsevišķi, nevis eksportēju no vienas uz otru, līdz ar to ir iespējamas nelielas atšķirības, kuras meklējamas elementu savstarpējos savienojumos. Lira 9.2 aprēķina shēmu veido no elementiem, kas ir maksimāli tuvi galīgajiem elementiem, bet programmā Мonomax 4.0 elementi vairāk tendēti uz veseliem elementiem. Nelielas neprecizitātes kopējā aprēķina modelī rodas arī tāpēc, ka Monomax piešķir vēja slodzi pilnīgi visām kolonnām, pat tām, kas ir iekšpusē, bet programmā Lira loģiski lineāro vēja slodzi norādīju tikai uz ārējām kolonnām.
Siju stiegrojumu atšķirība starp programmām ir 13%-25%, kas ir pieņemama, ņemot vērā iepriekš minētos apstākļus. Skatoties uz dzelzsbetona siju projektēšanu no konstruktīvā viedokļa, apakšējā kārtā visā garumā var paredzēt stiegrojumu pēc maksimāli iegūtā laiduma vidū, bet virsējā daļā virs balstiem un zināmā attālumā no tiem paredz iegūto maksimālo stiegrojumu balstu vietās, savukārt laiduma vidū augšējā kārtā stiegrojumu paredz konstruktīvi pēc sijas šķērsgriezuma- no ekonomiskā viedokļa. Lir Arm laiduma vidū virsējā daļā vispār neparedz stiegrojumu, tādā veidā norādot, ka tas ir jāpieņem konstruktīvi, bet Monomax norāda konstruktīvo stiegrojumu. Monomax arī norāda konstruktīvo stiegrojumu apakšā virs balstiem, taču tas ir atkarīgs no katra projektētāja atsevišķi, vai to ņemt vērā.
Atšķirība starp pirmā stāva dzelzsbetona pārseguma plātnes aprēķina stiegrojumu svārstās no 4%-11%. Šī atšķirība ir neliela un stiegrojuma ziņā neatšķiras. Ja būtu nepieciešams optimizēt stiegrojuma izvietojumu, būtu jāpieņem pamatstiegrojums un lielajās momentu vietās, kur piedāvā lielākus stiegrojuma daudzumus būtu jāizvieto papildus stiegrojums- apakšpusē tas būtu vidusdaļā, bet augšpusē virs balstiem un manā gadījumā virs sijām y ass virzienā tā, lai stiegras aizietu vismaz līdz ¼ laiduma no sijas ass.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,42 €
Materiālu komplekts Nr. 1128034
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Daudzstāvu dzelzsbetona karkasa ēkas projektēšana”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/726209

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties