Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,76 (19%)
Cena ar atlaidi*:
3,23
Pirkt
Identifikators:569617
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.12.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu sabiedrība ir informācijas sabiedrība, kuras ikdiena bez informācijas tehnoloģiju izmantošanas nav iedomājama. Tās ienāk izglītībā, sekmējot mācību satura apguvi, dodot iespēju pašrealizēties arī pusaudžiem ar valodas traucējumiem.
Latvijas tāpat kā citu valstu konkurētspēja šobrīd ir atkarīga ne tikai no ekonomikas, bet arī no izglītības sistēmas iespējām sagatavot skolēnus sarežģītajam darba tirgum, tā mainīgajām prasībām. Attīstīt mācīšanās pieredzi, kas veicina pašrealizāciju un jaunradi ir viens no svarīgākajiem mērķiem mūsdienu sabiedrībā (Winslow, 2005).
Pašreiz skolā mācās tie bērni, kas šajā sabiedrībā dzīvos un to veidos. Ir svarīgi, lai jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei sarežģītajā un mainīgajā pasaulē. Tāpēc skolotāja uzdevums – izmantot IT sniegtās iespējas mācību satura apguvē, komunikācijas kompetences pilnveidē, palīdzēt visiem skolēniem apgūt informācijas tehnoloģiju izmantošanas pamatprasmes, tādā veidā sekmējot skolēna pašrealizēšanās iespējas.
Latvijā mācās aptuveni 300 tūkstoši skolēnu. No tiem aptuveni 60 tūkstoši bērnu izglītību iegūst minoritāšu skolās – krievu, baltkrievu, ukraiņu, lietuviešu un citu tautību, mācoties gan savā dzimtajā, gan arī latviešu valodā. Aptuveni 9 tūkstoši skolēnu ir nepieciešama speciāla izglītība un atbalsts. Tie ir bērni ar garīgiem vai fiziskiem traucējumiem, kuru dēļ mācības parastajās skolās nav pieejamas. Pedagoģiskās un sociālās korekcijas programmās mācās aptuveni 3 tūkstoši bērnu, kuriem nepieciešama īpaša uzraudzība, tie lielākoties nāk no sociāli nelabvēlīgām ģimenēm (Koķe, 2009). Latvijas valsts speciālās izglītības centra 2008./2009. mācību gada statistikas dati par pirmsskolas vecuma bērniem izglītības iestādēs liecina, ka no 56 710 bērniem, kuri apgūst vispārējo pirmsskolas izglītības programmu, 9% jeb 11 160 bērniem skolotāji sadarbībā ar atbalsta speciālistiem ir konstatējuši dažāda veida traucējumus. No tiem 8 936 jeb 6% bērnu ir runas un valodas traucējumi.
Latvijā darbojas divas logopēdiskās internātpamatskolas (abas vienā reģionā – Latgalē), kurās mācās bērni ar smagiem valodas traucējumiem no visas Latvijas, un logopēdiskā sākumskola Rīgā. Šajās skolās mācās tikai daļa skolēnu ar valodas traucējumiem, pārējie integrēti vispārizglītojošajās skolās.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,65 €
Materiālu komplekts Nr. 1327200
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Datora izmantošana pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences pilnveidei”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/569617

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties