Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
7,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:371379
 
Vērtējums:
Publicēts: 14.05.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Pildot patstāvīgu darbu kursā, „Dabaszinību pamati pirmskolā” mani secinājumi ir sekojošie. Cilvēks nav galvenā darbojošās personas un dabas pavēlnieks, bet gan īpaša un saprātīga dabas daļa. Bērniem jāpalīdz saprast cilvēka, kā bioloģiskas būtnes, reālo vietu uz mūsu planētas blakus citām, ne mazāk svarīgām būtnēm. Daba jāsaudzē nevis tāpēc, ka tā ir mūsu ”bagātība”, bet gan tāpēc, ka tā ir pašpietiekama: cilvēks nevar pastāvēt bez dabas, bet daba bez cilvēka var. Mums, pirmsskolas pedagogiem jau no agrīna bērnu vecuma ir jāveido bērnos saudzīga attieksme pret dabu ( augu, dzīvnieku valsti). Bērniem jāsniedz informācija par apkārtējo pasauli, dabu un cilvēku saudzīgu attieksmi pret to. Veidot iemaņas sekmēt veselīgam dzīvesveidam, sekmējot veiksmīgai fiziskai un garīgai attīstībai. Sekmēt izpratnes veidošanai par savstarpējo saikni starp cilvēka veselību un apkārtējo vidi. Attīstīt bērnu emociju un jūtu sfēru attiecībā uz apkārtējo vidi. Veidot iemaņas vērtēt apkārtējās zemes estētiku. Izziņas process sākas ar sajūtām. Dabas daudzveidība un norišu mainīgums saista bērna uzmanību, izraisa interesi, zinātkāri, rosina rotaļām un darbam. Daba stimulē bērna uzmanību, attīsta sajūtas un uztveri, rosina domāt, fantazēt un ir pozitīvu emociju avots. Bērniem vienmēr ir saskarsme ar dabu. Viņus saista zaļās pļavas un meži, spilgtie ziedi, tauriņi, vaboles, putni, zvēri, strautiņi, peļķes.
Bērna dzīvē daba ir konkrētu zināšanu pirmavots. Taču patstāvīgā saskarsmē ar dabu, bērni ne vienmēr visu izprot, bieži vien viņiem veidojas ne visai pareiza attieksme pret augiem un dzīvniekiem. Lai atklātu būtisko, jābūt pozitīvai, labestīgai attieksmei pret pētamo objektu, galvenais ir vecāku un pedagogu pozitīvā attieksme.
Pastaigu laikā bērniem var norādīt uz dažādiem dabas priekšmetiem, vaicājot, lai bērns nosauc tā krāsu. Piemēram, kādā krāsā ir zālīte? Kad saņemta atbilde, kopīgi meklējiet dabā arī citas lietas, augus un priekšmetus šajā krāsā ( lapas uz kokiem, krūmiem, puķes utt.)
Ieraugot ar bērniem putnu būrīti, alu, līgzdu noteikti viņiem radīsies jautājums, kas tas ir un kas gan tur dzīvo? Nepieciešams izskaidrot bērniem un kopīgi pārrunāt un sniegt atbildes uz visiem jautājumiem.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1372461
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties