Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
11,49
Ietaupījums:
1,61 (14%)
Cena ar atlaidi*:
9,88
Pirkt
Identifikators:847013
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Cena
Cena ir ekonomiskā kategorija, kas izsaka to naudas summu, par kuru pārdevējs vēlas pārdot savu preci un pircējs gatavs pirkt.
Cena ir preces vērtība, kas izteikta naudas vērtībā.
Cena ir sarežģīta ekonomiska kategorija, kas ikdienā izpaužas kā attiecības starp subjektiem, fiziskām personām, juridiskām personām un valsts institūcijām.
Pēc cenas var atpazīt uzņēmuma uzvedību/ rīcību tirgū.
Cena signalīze par uzņēmuma mērķiem un konkurētspēju.
Cena ir konkurences instruments (konkurence – virzīšanas spēks).
Cena ir vienīgais mārketinga MIX elements, kurš dod peļņu, jo pārējie tik veido izmaksas.
Ekonomiskās teorijas:
Radikāla – ekonomiskā teorija ir tikai teorija
Kompromisa.
Cena kā galvenā tirgus kategorija. Cenas loma uzņēmumu darbībā un ekonomikas regulēšanā.
Cena kā tirgus kategorija ir preci raksturojošais rādītājs, kurš sevī „ietver” pārējos rādītājus, tai skaitā mārketinga pamatelementus: vēlmes, vajadzības, pieprasījumu, preci, maiņu, darījumu u.c. (cenā izpaužas vēlmes, vajadzības, pieprasījums, maiņas nepieciešamība.)
Ražotāju piedāvājumu aprobē tirgus, tā kā tirgus saimniecības virzošais spēks ir konkurence, tad cena ir konkurences instruments.
Cenas ciešā saistība ar objektiem ekonomikas likumiem, pilda noteiktas funkcijas/ kuras galu galā nosaka cenas lomu saimnieciskajā mehānismā.
Cenu funkcijas raksturo ar īpašībām, kuras tai kā ekonomiskai kategorijai objektīvi piemīt. Šīs īpašības nosaka cenas lomu un vietu tirgus mehānismā un to aktīvo darbību un ekonomiskajiem procesiem.
Cenas funkcijas:
Sabiedriskā darba un uzskaites un mērīšanas funkcija
Pieprasījuma un piedāvājuma sabalansēšanas funkcija
Stimulēšanas funkcija
Sadales un pārdales funkcija.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,68 €
Materiālu komplekts Nr. 1123061
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Cenu veidošana”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/847013

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties