Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,22 (11%)
Cena ar atlaidi*:
1,77
Pirkt
Identifikators:978833
Vērtējums:
Publicēts: 19.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Cenu veidošanas metodes
Cenai jābūt ne zemākai par tādu līmeni, kāds dod iespēju segt izmaksas, un ne augstākai par līmeni, virs kura vairs nav pieprasījuma pēc piedāvātās preces. Posmā starp abām galējībām var noteikt dažādas cenas- tās lielā mērā atkarīgas no izvēlētās metodes.
Cenu veidošanas pamatā ir izmaksas, pieprasījums un konkurenti.
Ja pamatā ir izmaksas, tad ir iespēja pielietot vidējās izmaksas plus peļņa metodi vai vidējās izmaksas plus mērķpeļņa metodi.
Vidējās izmaksas plus peļņa (uzcenojums) ir cenu veidošanas metode, kuras pamatā ir vidējās izmaksas un standarta peļņas (uzcenojuma) pieskaitījums. Šo metodi visbiežāk lieto, ja ražošanai vajadzīgs samērā ilgs laiks (piemēram, nosakot cenas iekārtai, ko izgatavo pēc klienta pasūtījuma, dažādu rekonstrukcijas projektu izstrāde u.c.). Šo metodi nereti lieto arī valdība, slēdzot līgumus ar dažādu iekārtu ražotājiem, kā arī advokāti, sniedzot konsultācijas klientiem. Šādai cenu veidošanas metodei bieži vien nav loģiska pamatojuma. Optimālo cenu ar to noteikt nevar, jo netiek ņemts vērā konkrētais preču pieprasījums un konkurence. Šī metode ietver lamatas pircējiem, jo pārdevējs var pārlieku palielināt savas izmaksas, lai tādējādi radītu lielāku bāzi savai peļņai.
Vidējās izmaksas plus mērķpeļņa ir cenu veidošanas metode, kas orientēta uz izmaksām un mērķpeļņas normu. Pēc šīs metodes cenu cenšas noteikt, ņemot vērā peļņu, kāda tiek plānota procentos no ieguldītā kapitāla.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,49 €
Materiālu komplekts Nr. 1333966
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Cenu veidošana. Mārketinga organizēšanas ietekme uz cenām”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/978833

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties