Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,38 (11%)
Cena ar atlaidi*:
3,11
Pirkt
Identifikators:554050
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.07.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Galvenie cenas paaugstināšanas iemesli var būt:
1) situācija, kad nav iespējams palielināt realizācijas apjomu un līdz ar to sasniegt plānoto peļņu;
2) palielinoties inflācijai, palielinās arī izmaksas un samazinās peļņas norma. Lai to nepieļautu, uzņēmumi paaugstina cenu;
3) ja uzņēmums nevar apmierināt pieaugošo pieprasījumu pēc produkta, pie noteikuma, ka tirgū praktiski nav konkurentu.7
Latvijas Bankas veiktā pētījuma rezultāti rāda, ka Latvijā cenas ir elastīgas. Latvijā uzņēmumi maina cenas ievērojami biežāk nekā eiro zonā un pat nedaudz biežāk nekā ASV, kur cenas ir elastīgākas nekā vecajās Eiropas valstīs. Eiro zonā vidēji vienā mēnesī tika mainītas 15,1% cenas, ASV 24.8% cenas, taču Latvijā katru mēnesi no visām cenām tiek mainītas vidēji 28,7%. Katru mēnesi Latvijā vidēji 17,8% cenu tiek koriģētas uz augšu, bet tikai 11% uz leju. Vislielākā cenu paaugstināšana novērota decembra beigās un janvāra sākumā, ko var skaidrot ar Ziemassvētku ietekmi, taču vislielākā cenu pazemināšana novērota augustā un septembrī. Visbiežāk cenas tiek mainītas degvielai, kā arī pārtikas produktiem, taču visretāk – pakalpojumiem, īpaši ēdināšanas un viesnīcu pakalpojumiem, kas ir izskaidrojams ar to, ka šiem pakalpojumiem ir lielākas cenu maiņas izmaksas, kas var pārsniegt no cenu maiņas gūtos ienākumus. Cenu lielo mainību Latvijā var skaidrot ar inflācijas un vidējās algas izmaiņām. Tā, piemēram, „treknajos gados”, palielinoties iedzīvotāju ienākumiem, uzņēmumiem radās iespēja cenas kāpināt un vairot ienākumus, savukārt šobrīd uzņēmumiem vairāk jāpielāgojas cilvēku zemajam ienākumu līmenim.8

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,65 €
Materiālu komplekts Nr. 1324522
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Cenu veidošana. Cenu veidošanas metodes. Mārketinga organizēšanas ietekme uz cenām”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/554050

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties