Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
0,99
Ietaupījums:
0,13 (13%)
Cena ar atlaidi*:
0,86
Pirkt
Identifikators:447310
Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Cenu politika paredz firmas stratēģiju ilgākam laika periodam un taktiku īsākam periodam, katram preču veidam, preču grupai un konkrētam tirgus segmentam.
Ar cenas palīdzību firma var sasniegt noteiktu komerciālu rezultātu un celt savas darbības efektivitāti. Ja cena nodrošina firmai plānoto peļņu, tas nozīmē, ka šīs preces ir konkurētspējīgas.
Mērķtiecīgai cenu politikai mārketingā raksturīgs, ka firma nosaka savām precēm cenu un tad maina to atkarībā no situācijas tirgū.
Tiek izdalīti šādi cenu politikas veidi :
1) Augsta cenu politika – lai ieviestu šādu cenu politiku, jābūt lielam pieprasījumam, respektīvi, lielam pircēju skaitam; preces augstajai cenai ir jānosedz uzņēmuma izmaksas ieplānotajā laikā; precei jābūt kvalitatīvai un jaunumam, kas radītu interesi patērētājos un spiestu šo preci iegādāties;
2) Zema cenu politika – izmanto, lai iegūtu tirgu, kur šo konkrēto preci (maizi, pienu, apģērbu utt.) piedāvā lielā daudzumā. Cenu parasti nosaka zemāku nekā konkurentiem, tomēr ir jārēķinās, ka zema cena ne vienmēr patērētājam šķiet pievilcīga, gluži otrādi, patērētājs uz preces kvalitāti skatās ar šaubām un neuzticēšanos;
3) Diferencētu cenu politika – preču cenas diferencē (dala) pēc tirgus segmentiem, tas ir, vienai precei var noteikt vairākas cenas, taču, lai to realizētu, ir jāanalizē vairāki faktori – pircēju tipi, preču sadale, izvietošana utt. Piemēram, rajonos, kur dzīvo turīgāki cilvēki, konkrētā prece tiks pārdota par augstāku cenu, bet vietās, kur dzīvo ne pārāk turīgi cilvēki, šai te pašai precei būs zemāka cena. Cenu diferencēšanas politiku izmanto arī kinoteātros (sēdvietas), pārdodot mēnešbiļetes utt.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Cenu politika”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/447310

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties